Název: Geometrická abstrakce
Další názvy: Geometric abstraction
Autoři: Poršová, Denisa
Vedoucí práce/školitel: Poláček Stanislav, MgA. Mgr.
Oponent: Vančát Jaroslav, Doc. PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24074
Klíčová slova: abstrakce;geometrická abstrakce;expresivní abstrakce;kresba;malba;krajina
Klíčová slova v dalším jazyce: abstraction;geometric abstraction;expressive abstraction;drawing;painting;landscape
Abstrakt: V mé diplomové práci jsem se zabývala geometrickou abstrakcí, kde jsem na tohle téma vytvořila šest velkoformátových obrazů o velikosti 150x100cm. Pro své obrazy jsem hledala inspiraci v krajině a okolí, kterou jsem míjela při jízdě dopravními prostředky při mých běžných cestách, tedy nejčastěji se jednalo o budovy, lesy, pole a silnice. Dále jsem samozřejmě čerpala i v historii abstrakce, kterou jsem shrnula v teoretické části mé práce. Celá práce se v průběhu vyvíjela, původně jsem postupovala od fotografie, přes kresbu k malbě a od malby ke kresbě, přičemž na celou tvorbu mělo vliv mé okolí. Tyto vlivy je možné zaregistrovat od počáteční fotografie až po výsledné dílo. Didaktickou část jsem zkoumala na třech výukových jednotkách. Zajímalo mě, zda žáci dokážou pochopit a pojmout abstraktní umění svýma vlastníma očima. Této oblasti se více věnuji v poslední části své práce, jelikož odpovídá mému druhému cíli.
Abstrakt v dalším jazyce: In my thesis I dealt with geometric abstraction, where I am on this topic has created six large paintings in size 150x100cm. For my paintings I was looking for inspiration in the landscape and surroundings, I passed the driving means of transportation during my regular journeys, most often it was the buildings, forests, fields and roads. I also, of course, drew even in the history of abstraction, which I have summarized in the theoretical part of my work. The whole work was developing during Originally I progressed from photography, through drawing to painting and from painting to drawing, while the whole creation would affect my surroundings. These effects can be registered from the initial image to the final work. Didactic part, I examined three teaching units. I wondered whether pupils can understand and absorb abstract art with their own eyes. This area is more devoted in the last part of his work, since it corresponds to my second goal.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-Denisa Porsova.pdfPlný text práce5,19 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Porsova Denisa_vedouci_Polacek_2016.pdfPosudek vedoucího práce1,24 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Porsova Denisa_oponent_Vancat_2016.pdfPosudek oponenta práce824,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Porsova Denisa_2016.pdfPrůběh obhajoby práce437,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24074

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.