Název: | Úlohy prostorové geometrie v hodinách matematiky na ZŠ |
Další názvy: | Space geometry in mathematics lessons at elementary school |
Autoři: | Kaiserová, Štěpánka |
Vedoucí práce/školitel: | Kašparová Martina, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24193 |
Klíčová slova: | prostor;geometrie;povrch;objem;těleso |
Klíčová slova v dalším jazyce: | space;geometry;surface;volume;body |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá výukou prostorové geometrie v hodinách matematiky na základní škole a jejím zařazením do jednotlivých ročníků ZŠ. Práce obsahuje teoretickou část, kde je shrnuto učivo stereometrie na ZŠ a rozděleno do podkapitol podle ročníků, ve kterém se dané učivo probírá. Nalezneme zde popis těles, jejich vlastností a základních vztahů. V praktické části jsou připraveny pracovní listy na procvičení teoretického učiva a hledání souvislostí s praktickým životem, taktéž rozděleny podle ročníků. K prostorové geometrii neodmyslitelně patří orientace v prostoru a touto problematikou se zabývá další část práce, kde jsou připraveny úlohy rozvíjející a testující úroveň prostorové představivosti žáků 2. stupně ZŠ. Na závěr jsou představeny možnosti rozvíjení logického myšlení a prostorové představivosti formou her. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis deals with teaching of spatial geometry in mathematics lessons at elementary schools (6th to 9th year ? age 11 to 15 years) and its inclusion into the grades at elementary schools. This work includes the theoretical part where there is summarized the curriculum of stereometry at elementary schools and divided into the sub-chapters according to the school years where these specific topics are discussed. There is the description of the figures, their characters and basic relationships. In the practical part there are prepared the worksheets for practicing the theoretical schoolwork and looking for the connections with the practical life, also divided according to the school years. To the spatial geometry definitely belongs the orientation in the space and with this issue deals the next part of this thesis. There are prepared exercises developing and testing the level of students? imagination from the 6th to 9th year of elementary schools. At the end there are introduced the possibilities of the logical thinking and spatial imagination by playing games. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_SKaiserova_final.pdf | Plný text práce | 4,48 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponentsky posudek DP - Kaiserova.pdf | Posudek oponenta práce | 38,07 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
hodnocDP_kaiserovaf.pdf | Posudek vedoucího práce | 169,77 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Protokol KAISEROVA313.pdf | Průběh obhajoby práce | 164,28 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24193
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.