Název: | Mobilní aplikace ve výuce anglického jazyka |
Další názvy: | Mobile applications in English language learning/teaching |
Autoři: | Krauzová, Marcela |
Vedoucí práce/školitel: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24278 |
Klíčová slova: | mobilní aplikace;mobilní výuka;mobilní zařízení;výuka jazyka za pomoci mobilních zařízení;model byod;neformální učení;autonomie žáka;domácí úkoly |
Klíčová slova v dalším jazyce: | mobile application;mobile learning;m-learning;mobile devices;mobile assisted language learning (mall);bring your own device model (byod);informal learning;learner autonomy;extraclass work |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá využitím mobilních aplikací ve výuce anglického jazyka. Teoretická část seznamuje čtenáře se základní terminologií a objasňuje důvody pro zapojení mobilních technologií do vyučovacího procesu. Důraz je kladen především na vymezení vlastností vyučování založeného na mobilních technologiích, a dále na problematiku domácích úkolů ve výuce. Tato část také slouží jako teoretický rámec pro následný výzkum. Praktický výzkum, který proběhl na Gymnáziu Františka Křižíka v Plzni, byl proveden pomocí dotazníkové metody. Dotazník se zaměřil na postoj studentů k domácím úkolům zadávaným prostřednictvím mobilní aplikace. Díky mobilní aplikaci byla také získána data o plnění úkolů a tato data byla následně analyzována. Dále byl zjištěn pohled učitele na využití mobilní aplikace ve vyučovacím procesu. Výsledky výzkumu jsou graficky zpracovány a okomentovány. V závěru práce jsou navrženy možné implikace pro výuku anglického jazyka, dále jsou zmíněna omezení výzkumu a také možnosti jeho dalšího rozšíření. Výzkum naznačil, že mobilní aplikace mohou být efektivním nástrojem ve výuce anglického jazyka pro obě zúčastněné strany, avšak je třeba respektovat potřeby studentů a zavést vzájemně vyhovující pravidla. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis deals with the topic of implementation of mobile applications in English language teaching. The theoretical chapter explains the reasons for application of mobile technology into teaching process. The greatest importance is put on the characteristics of mobile learning and extraclass work. The research, which was carried out at Gymnázium Františka Křižíka in Plzeň, is described in the practical part of the thesis: Methods of questionnaire, analyses of collected data were use to explore students' attitude to extraclass work realized by the means of mobile application, their preferences and real participation in extraclass work based on mobile technology. Moreover, the teacher's point of view on implementing mobile technology was obtained through the means of structured interview with an ESL teacher. The results of the research are presented in graphs and a table with further comments. Based on the findings, implications for teaching are summarized and recommendations are suggested for effective implementation of mobile devices in extraclass work. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
diploma thesis_M_Krauzova.pdf | Plný text práce | 3,78 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Krauzova - obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 290,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Krauzova - GK - ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 462,57 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Krauzova - JQ - opon.pdf | Posudek oponenta práce | 788,51 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24278
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.