Název: Vliv absolvování přípravného vzdělávání na úspěšnost žáka v počátečním vzdělávání na 1. stupni ZŠ v Karlovarském kraji u žáků sociálně znevýhodněných
Další názvy: The Influence of Completing the Preschool Preparatory Education on the Pupil´s Success at the Beginning of Education at Primary Schools in region Karlovy Vary by Socially Disadvataged Pupils at the Age of Six to Eleven
Autoři: Bečková, Martina
Vedoucí práce/školitel: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Oponent: Podpera Milan, Mgr.
Datum vydání: 2016
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24301
Klíčová slova: přípravné vzdělávání;dítě v přípravném vzdělávání;přípravné třídy;školní zralost;školní připravenost;školní úspěšnost;pedagogická diagnostika
Klíčová slova v dalším jazyce: preschool education;a child in the preschool education;preschool classes;school maturity;school readiness;school achievement;education diagnostics
Abstrakt: Cílem diplomové práce je analýza vlivu předškolního vzdělávání na úspěšnost žáků v počátečním vzdělávání na 1. stupni ZŠ. V počátečních kapitolách je práce zaměřena na výklad teoretických pojmů souvisejících s tématem. Vymezuje se zde školní zralost, školní připravenost, vývoj dítěte předškolního věku, předškolní zařízení a jejich organizace i legislativní postavení. V další části je zmíněna obsahová náplň přípravného vzdělávání. Navazuje na ni výzkumné šetření s analýzou vlivu přípravného vzdělávání na děti ze tří výzkumných vzorků. Analýza zahrnuje čtyři výzkumné metody. Každá zkoumá přínos přípravného vzdělávání z jiného pohledu. Souhrnným výsledkem potvrzují stanovený předpoklad. Děti z přípravných tříd jsou vybaveny kompetencemi pro zvládání nároků 1. ročníku ZŠ na dostatečné úrovni.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this thesis is the analysis of the efect of preschool education on the achievement of pupils in the beginning of their education on the lower level of primary schools. In every charter this thesis is focused on the interpretation of theorethical terms related to the theme. This work defines such as the school maturity, the school readiness, the development of a child at the preschool age, preschool facilities with their organization and legislative status. Next there is mentioned the content of the preschool education. It is followed by the research with its analysis of the efect of the preschool education on the children from three research samples. The analysis consists of four reseach methods. Each examines benefits of the preschool education from different points of view. The cumulative result confirms the presumption. Children from preschool classes are equiped by competence to manage the demands of the first class at primary school at a sufficient level.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Martina Beckova.pdfPlný text práce6,5 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Beckova VP0001.pdfPosudek vedoucího práce187,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Beckova OP0001.pdfPosudek oponenta práce124,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Beckova O0001.pdfPrůběh obhajoby práce27,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24301

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.