Title: Plzeňské divadelní soubory hrající předškolním dětem
Other Titles: Theatre companies of Pilsen playing for preschool children
Authors: Ollariová, Iveta
Advisor: Gažáková Eva, MgA.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24479
Keywords: divadlo;divadelní inscenace;divadelní soubor;dětský divák předškolního věku;pohádka
Keywords in different language: theater;theater productions;theater troupe;kids viewer preschoolers;fairy tale
Abstract: Cílem této bakalářské práce je zmapování plzeňských divadelních souborů hrající pro předškolní děti. Teoretická část se zabývá teorií vzniku divadla, rozvojem v českých zemích a vysvětlení základních pojmů týkajících se divadla. Dále jsem se zaměřila na vliv divadla z pohledu dětského diváka, a jak jej mohou divadelní inscenace obohatit. V praktické části jsem se zaměřila na jednotlivé soubory, u kterých jsem zjišťovala potřebné informace k vyhodnocení stavu plzeňské divadelní scény pro děti.
Abstract in different language: The aim of this thesis is to describe the theatre groups of Pilsen that focuse on preschool children. The theoretical part deals with the theory of theatre, its development in the Czech Republic and with the explanation of key concepts regarding the theatre. Another theme that is described in this part is the influence of theatre on children. The practical part focuses on particular theatre groups that provided information that were needed to evaluate the situation of theatre scene in Pilsen.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Iveta Ollariova.pdfPlný text práce3,35 MBAdobe PDFView/Open
Ollariova VP.pdfPosudek vedoucího práce624,8 kBAdobe PDFView/Open
Ollariova OP.pdfPosudek oponenta práce657,79 kBAdobe PDFView/Open
Ollariova O.pdfPrůběh obhajoby práce334,61 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24479

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.