Title: | Vzdělávání, kompetence a uplatnění sester v porovnání mezi Českou republikou a Spojenými státy americkými |
Other Titles: | Training, Skills, and Employability between Nurses of the Czech Republic and the United States of America |
Authors: | Stauber, Olga |
Advisor: | Muchlová Mühlsteinová Veronika, Mgr. DiS. |
Referee: | Loudová Soňa, Mgr. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/25047 |
Keywords: | česká republika -- kompetence -- profesní uplatnění -- spojené státy americké -- srovnání -- vzdělávání sester |
Keywords in different language: | comparison -- competencies - czech republic -- educational system of nurses -- professional employment -- united states of america |
Abstract: | Bakalářská práce podává podstatu výukových systémů oboru ošetřovatelství České republiky a Spojených států. Dochází k zajímavému závěru, že systém platný v České republice je podobný systému Spojených států a nijak za ním nezaostává. Také v praktickém uplatnění sester a v jejich kompetencích Česká republika následuje vyspělý americký systém. |
Abstract in different language: | This bachelor's thesis illustrates the educational systems of the nursing profession of the Czech Republic and the United States. Interestingly, it concludes that the Czech educational system isn't lagging behind the American educational system. In respect to career opportunities and nurses' competencies, the American system is followed by the Czech system. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Olga Stauber BP.pdf | Plný text práce | 694,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Stauber_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Stauber_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 960,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Stauber_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 481,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/25047
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.