Title: | Možnosti hodnocení chůze dětí předškolního věku. |
Other Titles: | Evalution choices of preschool children´s gait. |
Authors: | Suchá, Veronika |
Advisor: | Valešová Monika, Mgr. |
Referee: | Firýtová Rita, Mgr. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/25133 |
Keywords: | děti;předškolní věk;chůze |
Keywords in different language: | children;preschool child;walk |
Abstract: | Práce se zabývá hodnocením stylu chůze u dětí předškolního věku. V teoretické části je popsán psychomotorický vývoj dítěte, charakteristika dětí v předškolním věku, kineziologie dolních končetin a charakteristika chůze. Na teoretickou část navazuje praktické vyšetření a testování skupiny dětí z mateřské školy. U dětí jsou popsány přítomné patologie. Na základě zjištěných výsledků bylo stanoveno hodnocení a vedena diskuze, ve které byly řešeny stanovené hypotézy. |
Abstract in different language: | The theses deals with the evalution choices of preschool children´s gait. The theoretical part describes psychomotoric evolution of children, their preschool characteristic and kinesiology of lower limbs and walk characteristic. Practical investigation follows with testing of group of children from a kindergarten. Present pathologies are described. There is provided evalution of the results in the final part, which continues after discussion of the predetermined hypotheses. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace Sucha.pdf | Plný text práce | 969,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sucha - oponentsky posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 129,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sucha - posudek vedouci prace.pdf | Posudek vedoucího práce | 127 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sucha.pdf | Průběh obhajoby práce | 69,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/25133
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.