Název: Vizuální identita libovolně zvoleného českého města
Další názvy: Visual identity of chosen Czech cities
Autoři: Havlová, Jana
Vedoucí práce/školitel: Fišerová Kristýna, Doc. MgA.
Oponent: Hrach Pavel, akad. mal.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/25498
Klíčová slova: vizuální identita;město;značka;manuál;logo;berlín;dynamické
Klíčová slova v dalším jazyce: visual identity;city;brand;manual;logo;berlin;dynamic
Abstrakt: Tématem mé diplomové práce je vizuální identita českého města. V průběhu příprav jsem se pokusila prozkoumat co možná nejvíce přístupů, kterými je možné úkol uchopit. Nakonec jsem se rozhodla pojmout celé téma v širším měřítku a po několika úvahách o českých městech jsem zvolila německý Berlín, kde je daleko větší možnost se vydat méně konvenční cestou. Je to obrovské město, kde se střídá mnoho kontrastů. Stojí na pevných historických základech, které se nebojácně mísí s pestrou kulturou a uměleckým undergroundem. To vše mě učarovalo při několika jeho návštěvách a nakonec se stalo i mou největší inspirací. Vytvořila jsem dynamicky se rozvíjející vizuální styl, který propojuje celý městský systém, ale zároveň mu ponechává jeho rozmanitost. Nevycházela jsem z konkrétní památky, základním symbolem se stala litera B, která má vždy stejný pevný spodek a proměnlivý vršek. Je možné do nekonečna vytvářet nové symboly na stejném principu, které propojují vizuální identitu města. Samotná značka Berlína je postavena na stejném základu, je však neměnná a přesně definovaná v manuálu. Primárně jsem určila základní barevné provedení, černobílé provedení, podkladové plochy, barevnost, ochrannou zónu, rozměrovou řadu a zakázané varianty. Dále byla stanovena písma, užití značky s textem, merkantilní tiskoviny a promo materiály. S proměnnými Béčky, lze pracovat svobodně. Symbol B je natolik silný, že bude stále spojovat celý vizuální styl, ať už je použit v jakýchkoliv barvách. Proto je možné vytvářet na každou událost B nové, nebo vycházet z již zpracovaných znaků. Vytvořila jsem tedy plakáty a související bannery na několik událostí jako ukázkové řešení. Při tvorbě aplikací jsem se zaměřila i na Berlínský veřejný prostor. V páse jsem aplikovala B na městskou veřejnou dopravu. Další možností je použití jej na prosklenné plochy například městských informačních center, zastávek autobusů a ostatních vhodných míst. Aplikace je možné použit i na větších plochách, příkladem je plot, zeď nebo plocha domu. V závěru práce jsem vytvořila jednoduchou mediální prezentaci pomocí gifu, kde se všechny doposud vytvořená B střídají a opět odkazují k proměnlivosti a dynamičnosti města. Celou látku jsem se pokusila prozkoumat co možná nejvíce a zhodnotit přístupy, jimiž je možné vytvářet vizuální identitu města nejen v České republice. Ač se jedná o můj osobní pohled, jistě by mohl být vodítkem k tomu, jak uvažovat při tvorbě městské značky.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of my thesis is the visual identity of the Czech town. During the preparation I was trying to explore as much approaches as possible to be able to handle this task. Finally I decided to take the whole topic more broadly, and after thinking about few Czech towns, I chose Berlin, because there is far greater opportunity to take a less conventional way. It's a huge city, where are many contrasts. It's based on deep historical foundations, which are fearlessly mixed with the diverse culture and the artistic underground. All of that charmed me when I was visiting this town for few times and became my greatest inspiration. I created a dynamic visual style which is connecting the whole urban system, but at the same time it retains its diversity. I did not rely on specific sites, as a basic symbol I used the letter B, which always has the same bottom and the variable top. It is possible to endlessly create new symbols on the same principle that connect the visual identity of the city. Berlin brand itself is built on the same base, but invariable and precisely defined in the manual. Primarily, I determined the basic colour, the black and white style, substrates, coloring, the protective zone of the range and forbidden variations. There were also determined the font, the use of sign with a text, mercantile stationery and promotional materials. With Becky variables, you can work freely. Symbol B is so strong that it will still associate the whole visual style, even though it is used in any colors. Therefore, it is possible to create each new event B, or use already processed symbols. So I created posters and banners related to several events as a sample solution. During the creation of applications, I focused on Berlin's public space. The belt B I applied for the urban transport. An another option is to use it in glassed-in areas such as urban information centers, bus stops and other suitable places. Applications can also be used for larger areas, for example a fence, a wall or an area of the house. In the end of my thesis, I created a simple media presentation using gif where all previously created B turn again refering to the variability and the dynamism of the city. I tried to explore the whole topic as much as possible and evaluate approaches which can create the visual identity of the city in the Czech Republic. Although it is my personal view, it could be a clue how to proceed when you want to create an urban brand.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KDE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_jana_havlova_2016.pdfPlný text práce42,7 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Havlova_V.pdfPosudek vedoucího práce562,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Havlova_O.pdfPosudek oponenta práce591,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
HAVLOVA.pdfPrůběh obhajoby práce390,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/25498

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.