Title: | Možnosti práce s profesionálním divadelním představením v mateřské škole |
Other Titles: | Opportunities to work with professional theater performances in nursery schools |
Authors: | Fejková, Tereza |
Advisor: | Černík Roman, Mgr. et MgA. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/26968 |
Keywords: | divadlo;divadelní představení;profesionální divadlo;divadlo pro dětského diváka;divák;předškolní věk;publikum;mateřská škola;dítě;pohádka;herec;pedagog;kulisy |
Keywords in different language: | theatre;theatre performance;professional theatre;theatre for child spectator;spectator;pre-schoolage;audience;numery school;child;fairytale;actor;pedagogue;skenery |
Abstract: | Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá divadlem z pohledu funkce, druhu a sémiotiky, dále jeho vlivem na rozvoj a psychiku dítěte a obecně prací s dítětem v předškolním věku. Část praktická porovnává přístupy mateřských škol, jak státních a soukromých, tak škol z velkoměsta a maloměsta, v otázkách práce s divadelním představením. Na tuto problematiku pohlíží i z pohledů profesionálních herců. |
Abstract in different language: | Bachelor thesis in its theoretical part deals with theater in terms of function, kind and semiotics, furthermore its influence to the development of child´s psychic.The practical part compares accesses of kindergartens, state and private and from cities and small towns, in matter of work with theater. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace -Tereza Fejkova.pdf | Plný text práce | 942,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Fejkova VP195.pdf | Posudek vedoucího práce | 958,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Fejkova OP186.pdf | Posudek oponenta práce | 575,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Fejkova O209.pdf | Průběh obhajoby práce | 359,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/26968
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.