Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorTrtíková, Petra
dc.contributor.refereeCoufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc.
dc.date.accepted2017-6-15
dc.date.accessioned2018-01-15T15:03:18Z-
dc.date.available2016-3-7
dc.date.available2018-01-15T15:03:18Z-
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-3-17
dc.identifier69247
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/27401
dc.description.abstractPráce se zabývá možnostmi, jak použít manipulativní geometrii jako dílčího prostředku diagnostiky u předškolních dětí v různých oblastech poznávacích funkcí. Záměrem práce je rovněž poukázat na široké, rozmanité a smysluplné využití manipulativní geometrie v předškolním období. Teoretická část shrnuje poznatky z odborné literatury v tématech; charakteristiky předškolního věku, diagnostiky předškolního dítěte a předmatematické výchovy. V metodologické části bylo stanoveno sedm úkolů vztahujících se k manipulaci s předměty v oblasti geometrických představ, na základě jejichž plnění byly získávány informace o stupni rozvoje a zralosti sledovaných dětí ve vymezených oblastech poznávacích funkcí. V experimentální části je popsána realizace těchto úkolů s 10 dětmi ve věku pět až šest let. Jsou zde zaznamenány výsledky jednotlivých dětí i celé skupiny v daných úkolech, které jsou dále vyhodnocovány tak, aby umožňovaly učiteli tvořit individuální vzdělávací přístup k jednotlivým dětem i celé skupině.cs
dc.format59 s. (95 000 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectpředškolní věkcs
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs
dc.subjectdiagnostika předškolního dítětecs
dc.subjectkognitivní funkcecs
dc.subjectpředmatematická výchovacs
dc.subjectmanipulativní geometriecs
dc.titleVyužití manipulativní geometrie jako dílčího diagnostického prostředku v oblasti kognitivních funkcícs
dc.title.alternativeThe Use of Geometry Manipulatives as a Partial Diagnostic Tool in Measuring Cognitive Functionsen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programPředškolní a mimoškolní pedagogikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is focusing on the possibilities how to us geometry manipulatives as a partial tool for evaluation of preschool children in different areas of cognitive functions. The purpose of this thesis is to highlight the wide, diverse and meaningful use of geometry manipulatives in preschool years. The theoretical part summarizes the findings from the specialized literature on the topics; characteristics of preschool age, evaluation of preschool children and pre-math education. The methodological part defines seven tasks related to the handling of objects in the field of geometric concepts. The level of development and maturity of the children monitored in specific areas of cognitive functions was based on the performance of these tasks. The experimental part describes the implementation of these tasks with 10 children between the age of five and six. The results of individual children and groups in these tasks are reported and evaluated to allow teachers to create individualized educational approach for individual children and the whole group.en
dc.subject.translatedpreschool ageen
dc.subject.translatedpreschool educationen
dc.subject.translatedevaluation of preschool childen
dc.subject.translatedcognitive functionsen
dc.subject.translatedpre-math educationen
dc.subject.translatedgeometry manipulativesen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP - Petra Trtikova - ZCU.pdfPlný text práce2,94 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Trtikova hodnoceni392.pdfPosudek vedoucího práce721,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Trtikova posudek.pdfPosudek oponenta práce2,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Trtikova protokol444.pdfPrůběh obhajoby práce435,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27401

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.