Název: Hudební výchova na 1. stupni Základní školy waldorfské v Jinonicích
Další názvy: Music in the 1st - 5th Years of the Waldorf Primary School in Jinonice
Autoři: Mařáková, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Mandysová Daniela, Doc. PaedDr.
Oponent: Bezděk Jiří, Doc. MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27428
Klíčová slova: waldorfská pedagogika;rudolf steiner;hudební výchova;pentatonika
Klíčová slova v dalším jazyce: waldorf pedagogy;rudolf steiner;music;pentatonic scale
Abstrakt: Diplomová práce pojednává o výuce Hudební výchovy na ZŠ waldorfské v Praze v Jinonicích a v teoretické části též obecně o waldorfské škole a waldorfské pedagogice. Výuka Hudební výchovy vychází z principů waldorfské pedagogiky, kterou založil rakouský filosof a pedagog Rudolf Steiner. Základní rysy waldorfské hudební výchovy jsou pentatonika v 1. a 2. třídě, výuka hudební nauky až od 3. třídy, navíc spojená vždy s praxí (např. výuka not a notového zápisu je vždy spojena se zpěvem a hrou z not), dále je to hra na pentatonickou flétnu od 1. třídy a na zobcovou flétnu od 3. třídy v rámci Hudební výchovy. Mým výzkumným cílem bylo zjistit pomocí dotazníkového šetření, zda jsou žáci na waldorfské škole více hudebně zaměření než žáci na běžné ZŠ.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis is about teaching Music at the Waldorf Primary School in Prague - Jinonice and in the theoretical part it is also about the Waldorf school and Waldorf Education in general. Teaching Music is based on the principles of Waldorf education, which was founded by the Austrian philosopher and educator Rudolf Steiner. The basic features of teaching music at a Waldorf school include using the pentatonic scale in the first and the second years. Teaching the Music theory starts from the third year and it´s always accompanied by practicing (e.g. the teaching of notes and musical notation is always connected with singing and playing from notes). Then it´s playing the pentatonic recorder from the first year and playing the descant recorder from the third year in the lessons of Music. My research goal was to find out by the means of a questionnaire survey if pupils at a Waldorf school are more music-oriented than pupils at an ordinary primary school.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Marakova Diplomova prace.pdfPlný text práce6,35 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Marakova_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce1,19 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Marakova_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Marakova_prubeh_obhajoby.jpgPrůběh obhajoby práce311,63 kBJPEGZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27428

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.