Název: Zadání výtvarných činností jako založení možnosti předání vzdělávacího potenciálu
Další názvy: Assignment of art tasks as foundation of possibility submit educational potentional
Autoři: Tolarová, Leona
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
Oponent: Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27657
Klíčová slova: výtvarné činnosti;vzdělávací potenciál;zadání výtvarných úkolů;předškolní vzdělávání;vzdělávací obsah
Klíčová slova v dalším jazyce: artistic activities;educational potential;assignment of creative tasks;pre-school education;educational content
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá zadáním výtvarných činností a jeho možnostmi předat vzdělávací potenciál v předškolní praxi. Teoretická část této práce se věnuje pojmům tvořivost, estetika, artefiletika, jsou zde popsány metody a zásady ve výtvarné výchově a vysvětleny termíny výtvarné činnosti, úlohy a úkoly zaměřené také na pojetí E. Wagnera, dále jsou zmíněny typy osobností dětí a jejich vývojová stádia a kompetence učitelky v MŠ pro výtvarnou výchovu. Empirická část vychází z kvalitativní výzkumné sondy v předškolní praxi dvou učitelek, zabývající se hledáním a popsáním všech možností a specifik výtvarného úkolu, které vyplývají z jeho konkrétního zadání. Následně jsou zde popsány stejným způsobem vlastní realizované výtvarné činnosti. V závěru jsou shrnuty výsledky této výzkumné sondy.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with the commissioning of art activities and its possibilities to pass on the educational potential in preschool practice. The theoretical part of this thesis deals with the concepts of creativity, aesthetics, artefiletics, there are described methods and principles in art education and explanations of terms of art activities, tasks and tasks also focused on the concept of E. Wagner, there are mentioned the types of personalities of children and their development stage and competences of the teacher in kindergarten for art education. The empirical part is based on a qualitative research probe in the preschool practice of two teachers, dealing with searching and describing all the possibilities and specifics of the artistic task resulting from his specific assignment. Subsequently, there are described in the same way the actual realized art activities. In conclusion, the results of this research probe are summarized.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska-prace_Leona-Tolarova.pdfPlný text práce5,5 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Tolarova Leona_vedouci_Uhl Skrivanova_2017.pdfPosudek vedoucího práce1,09 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Tolarova Leona_oponent_Slavik_2017.pdfPosudek oponenta práce1,47 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Tolarova Leona_2017.pdfPrůběh obhajoby práce592,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27657

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.