Title: | Badatelství v primární škole v Plzeňském kraji |
Other Titles: | Research in primary school |
Authors: | Strouhal, Lukáš |
Advisor: | Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2017 |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/27751 |
Keywords: | badatelsky orientovaná výuka;demonstrační pokus;frontální pokus;pokus;pozorování;projekty napomáhající badatelsky orientované výuce;rámcový vzdělávací program;školní vzdělávací program;úrovně badatelsky aktivit;žákovský pokus |
Keywords in different language: | inquiry-based science education;demonstration experiment;frontal experiment;experiment;observation;project;curriculum;school education plan;grade research activity;school experiment |
Abstract: | Diplomová práce se zaměřuje na badatelsky orientované vyučování ve výuce prvouky přírodovědy na základní škole. Teoretická část diplomové práce se věnuje zejména badatelsky orientované výuce, vymezuje pojmy související s badatelsky orientovanou výukou, objasňuje význam a podstatu badatelsky orientované výuky, popisuje role žáka a učitele při badatelsky orientované výuce, představuje vyučovací formy a metody v souvislosti s badatelsky orientovanou výukou, zabývá se pokusem a pozorováním, uvádí výčet programů, projektů, kampaní, asociací a dalších pomocníků napomáhajících badatelsky orientované výuce a prezentuje rámcové vzdělávací programy, přičemž pozornost je věnována rámcovému vzdělávacímu programu základního vzdělávání. Praktickou část diplomové práce tvoří zásobník pokusů do výuky prvouky a přírodovědy na ZŠ. Návrhy byly metodicky zpracovány a ve vybrané základní škole v Plzni byla ověřena jejich správnost a účinnost. |
Abstract in different language: | My dissertation has been focused on enquiry-based learning during teaching science at basic school. The theoretical section of the dissertation has been particularly concentrated on the enquiry-based learning, defined the terms, described the meaning, marked pupils and teachers´ role in enquiry-based learning, presented teaching techniques and methods, engaged in experiment and observing, quoted the list of programmes, projects, campaigns, associations and other enquiry-based learning assistans, and presented school curriculum focused primarily on school curriculum at primary schools. The practical section of the dissertation has been created by a source of observation, experiments and activities for science subjects at primary school. The proposals have been systematically adapted and their correctness and effect have been verified at the primary school in Pilsen. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
LUKAS STROUHAL_DIPLOMOVA PRACE_2017 - finalni - k odevzdani.pdf | Plný text práce | 4,34 MB | Adobe PDF | View/Open |
Strouhal VP156.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Strouhal OP153.pdf | Posudek oponenta práce | 599,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Strouhal O202.pdf | Průběh obhajoby práce | 404,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/27751
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.