Title: | Vězňovo dilema jako role-playing experiment |
Other Titles: | Prisoner´s dilemma as a role-playing experiment |
Authors: | Šedý, Daniel |
Advisor: | Kalvas František, PhDr. Mgr. Ph.D. |
Referee: | Dirga Lukáš |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28110 |
Keywords: | teorie her;vězňovo dilema;role-playing;kooperace;experiment |
Keywords in different language: | game theory;prisoner´s dilemma;role-playing;cooperation;experiment |
Abstract: | Práce teoreticky seznamuje čtenáře s problematikou teorie her a nekooperativní hry Vězňovo dilema. Následně je představen design, průběh a výsledky role-playing experimentu, který byl uspořádán pro účely této práce. Jeho výsledky jsou v poslední části práce porovnávány s výsledky podobného experimentu, který byl konán v laboratorním prostředí. Práce přináší nové otázky týkající se recipročního vztahu simulace a reality. |
Abstract in different language: | The thesis theoretically introduces its readers to the phenomenon of game theory as well as the Prisoner´s Dilemma game. Consequentally, the design, process and results of the role-playing experiment conducted for purposes of this thesis were presented. In the last part of this thesis, these results are compared with those of a similar experiment conducted in laboratory environment. Thesis brings out some new questions relating to reciprocal relatons between simulation and reality. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SEDY Daniel_BP_Veznovo dilema jako RPE.pdf | Plný text práce | 914,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sedy_posudek_vedouciho.doc | Posudek vedoucího práce | 39,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
SEDY_posudek_oponenta.doc | Posudek oponenta práce | 44,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
Sedy.PDF | Průběh obhajoby práce | 231,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/28110
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.