Název: Aktivizační metody výuky v ČJ u žáků s vývojovými poruchami učení
Autoři: Oulovská klepáčková, Lenka
Vedoucí práce/školitel: Vejvodová Jana, PaedDr. CSc.
Oponent: Vaňková Jana, PhDr.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28245
Klíčová slova: aktivizační výukové metody;český jazyk;dysgrafie;dyslexie;dysortografie;motivace;reedukace;specifické vývojové poruchy učení
Klíčová slova v dalším jazyce: activating teaching methods;czech language;dysgraphia;dyslexia;dysortography;motivation;reeducation;specific learning disabilities
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá specifickými vývojovými poruchami učení, jejich reedukací, zaměřuje se na aktivizační metody ve výuce a na aktivizaci žáků s těmito poruchami učení v předmětu ČJ. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje zejména charakteristice jednotlivých poruch, nápravám, možnostem aktivizace žáků a současné nabídce podkladů k tvorbě aktivizačních materiálů na českém trhu. V empirické části jsou zdokumentována data z provedeného výzkumu, jenž byl proveden metodou dotazování. Cílem výzkumu bylo potvrdit teoretické poznatky, zjistit, jakým způsobem učitelé žáky aktivizují, zda k aktivizaci využívají také aktivizační výukové metody, a pokud ano, jak často a které z nich, kde čerpají inspiraci a podklady pro tuto činnost, zda považují aktivizaci a aktivizační výukové metody za nezbytný prostředek reedukace žáků s výše jmenovanými poruchami. Na základě zjištěných dat je učiněn závěr a návrh využití pro pedagogickou praxi. Praktická část dále obsahuje nabídku konkrétních aktivizačních činností ("nápadník"). Ty jsou představeny pomocí navržených metodických listů. Součástí přílohy jsou také šablony, pracovní listy, texty a obrázky k jednotlivým aktivitám.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis discusses specific learning disabilities, their reeducation, focuses on activating teaching methods and activation of pupils with the specific learning disabilities in the school subject Czech language. The thesis is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part is especially dedicated to the description of particular learning disabilities, their remediation, the possibilities how to activate pupils and the contemporary offers of materials for making own activating materials on the Czech market. In the empirical part there are given the data of the research done by the interrogation method. The aim of my research was to find out firstly how the teachers activate their pupils. Secondly whether the teachers use the activating teaching methods and if yes, how often and what methods they use, where they get the inspiration and materials for this work. Thirdly whether they consider the activation and activating teaching methods to be necessary means of reeducation of pupils with the above mentioned difficulties. According to the detected data there is done the conclusion and the suggestion for using it in teaching practice. The practical part also contains the offer of particular activating activities (so called The Book of Ideas). The activities are presented by the designed methodology sheets. The attachment also includes patterns, worksheets, texts and pictures for particular activities.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace-Oulovska.pdfPlný text práce8,61 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oulovska_klepackova_vejvodova.pdfPosudek vedoucího práce38,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oulovska_klepackova_vankova.pdfPosudek oponenta práce189,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oulovska_klepackova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce67,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28245

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.