Title: | Autismus v předškolním věku |
Other Titles: | Autism at preschool age |
Authors: | Linhart, Pavel |
Advisor: | Šámalová Kateřina, Mgr. |
Referee: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28567 |
Keywords: | autismus;předškolní věk;postoj učitelek;kazuistiky |
Keywords in different language: | autism;pre school age;teacher´s attitude;study cases |
Abstract: | Tématem diplomové práce je problematika poruch autistického spektra. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je uvedena podrobná charakteristika poruchy autistického spektra a věkové zvláštnosti předškolních dětí, které jsou předmětem našeho zkoumání. V praktické části jsou uvedeny výsledky analýzy kazuistik autistických dětí a výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na informovanost učitelek těchto dětí a jejich postoj k integraci autistických dětí do běžných tříd MŠ. |
Abstract in different language: | This diploma discusses the topic of autistic spectrum disorder. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is focused on the characteristics of ASD and preschool age, that are the subjects of our research. The practical part contains the results of analysis of ASD children study cases and the result of questionnaires focused on teachers´ awareness of the autistic issue and their attitude to the question of integration. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Pavel Linhart.pdf | Plný text práce | 1,56 MB | Adobe PDF | View/Open |
Linhart - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 303 kB | Adobe PDF | View/Open |
Linhart - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 271,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Linhart - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 77,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/28567
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.