Název: | Odklad školní docházky |
Další názvy: | Grade retention |
Autoři: | Svítková, Tereza |
Vedoucí práce/školitel: | Šámalová Kateřina, Mgr. |
Oponent: | Novotná Lenka, PhDr. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28569 |
Klíčová slova: | předškolní věk;školní zralost;odklad školní docházky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool age;school maturity;posponement of the mandatory school attendance |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá problematikou školní zralosti a odkladu povinné školní docházky. Teoretická část je věnována charakteristice předškolního období, školní zralosti, diagnostice školní zralosti a odkladu povinné školní docházky. Cílem teoretické části bylo objasnění základních informací a problematiky školní zralosti a odkladu. Praktická část obsahuje deset kazuistik dětí předškolního věku z mateřské školy v Plzni. Vzorek tvoří čtyři děti, které jsou zralé pro vstup do základní školy, dvě děti, které nebudou mít odklad školní docházky, ale podle Jiráskova testu školní zralosti a kresby se jeví jako nezralé, jedno dítě již s odkladem školní docházky a tři děti, které budou mít tento rok udělen odklad povinné školní docházky. Kazuistiky byly zpracovány na základě pozorování, dotazníků, rozhovorů, Jiráskova testu školní zralosti, analýzy dokumentů a volné kresby. Cílem praktické části bylo na základě vzorku dětí srovnání školní zralosti a nezralosti. Dalším cílem bylo věnování pozornosti odkladu povinné školní docházky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma work focuses on the problem of school maturity and postponement of the mandatory school attendance. The theoretical part is dedicated to the characteristics of the pre-school time, school maturity, diagnosis of the school maturity and postponement of the mandatory school attendance. The goal of the theoretical part was to clarify the basic information and problems of the school maturity and postponement. The practical part includes ten casuistries of children of pre-school age from a kindergarten in Pilsen. The sample is created by four children, who are mature for admittance to the primary school, two children, who won´t have a postponement of school attendance, but according to Jirásek´s test of school maturity and design they appear as immature, one child already with a postponement of school attendance and three children, who will be bestowed with a postponement of school attendance this year. Casuistries were processed according to observing, questionnaires, dialogues, Jirásek´s test of school maturity, document analysis and free design. The goal of the practical part was to compare the school maturity and immaturity according to the children´s sample. The next goal was to dedicate attention to the postponement of the mandatory school attendance. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Tereza Vohradnikova - Odklad skolni dochazky.pdf | Plný text práce | 7,47 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vohradnikova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 270,4 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vohradnikova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 251,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vohradnikova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 81,48 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28569
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.