Title: Využití pilates u dětí předškolního věku
Other Titles: Use of pilates with preschool children
Authors: Horáková, Monika
Advisor: Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Referee: Kalistová Petra, Mgr.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28760
Keywords: centrum;dýchání;pilatesova metoda;pružnost;plynulost;přesnost;kontrola;správné držení těla;předškolní věk;provedení.
Keywords in different language: center;respiration;pilates method;flexibility;fluency;precision;control;correct boddy posture;pre-school age;embodiments.
Abstract: Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit soubor sestav zásobník cviků pro děti předškolního věku, který bude vhodný pro mé kolegy, pedagogy Mateřských škol, možná i pro učitele 1.stupně základních škol, nebo vedoucí sportovních kroužků, ve kterých je potřeba s dětmi nejen trénovat specifické dovednosti týkající se konkrétního sportu, ale je nutné dbát i na protažení a posílení celého těla. Metoda Pilates by v tomto mohla významně pomoci. Teoretická část připomíná charakteristické znaky a principy metody Pilates. Zmiňuje něco málo o psychomotorickém vývoji dítěte v období od tří do šesti let, popisuje vhodné pohybové činnosti a aktivity tohoto věku a poukazuje na význam pohybu pro "předškoláky". V praktické části jsou obsaženy soubory cviků, které na sebe navazují a vytvářejí tak jakési sestavy, které jsou doplněné písněmi, říkadly a motivačními příběhy. Ke každému jednotlivému cviku jsou pořízené většinou dvě fotografie, které zachycují výchozí polohu a polohu, ke které směřujeme. Je zde podrobně popsané provedení a také účinek jednotlivých cviků.
Abstract in different language: The aim of my thesis was to create a set of exercises for preschoolers that will be suitable for my colleagues, kindergarten teachers, maybe even for the primary school teachers, or instructors in sports clubs, in which children need not only to train specific skills related to a particular sport, but also to pay attention to stretching and strengthening the body. Pilates could be a significant help. The theoretical part shows the characteristics and principles of the Pilates method. This part is also about the psychomotor development of a child between the age of three and seven, and describes suitable physical activities for this age and highlights the importance of movement for preschoolers. The practical part contains set of Pilates exercises completed with songs, rhymes, and motivational stories. For each individual exercise I usually took two photos where I captured the starting position and the end position. There is also a detailed description and effect of each exercise.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BAKALARSKA PRACE Monika Horakova (5).pdfPlný text práce4,15 MBAdobe PDFView/Open
Horakova M. - VP.pdfPosudek vedoucího práce166,18 kBAdobe PDFView/Open
Horakova M. - OP.pdfPosudek oponenta práce138,82 kBAdobe PDFView/Open
Horakova M..pdfPrůběh obhajoby práce61,78 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28760

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.