Title: | Využití prvků z hudebně-pohybového programu Drums Alive (bubnování na gymnastické míče) v MŠ |
Other Titles: | The use of elements from the music - motion programme Drums Alive (drumming on gymnastic balls) at a nursery school |
Authors: | Prokšová, Gabriela |
Advisor: | Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Kalistová Petra, Mgr. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28775 |
Keywords: | drums alive?;bubnování na gymnastické míče;dítě v předškolním věku;zásobník cviků |
Keywords in different language: | drums alive?;drumming on the gymnastic balls;preschool age child;a set of exercises |
Abstract: | Tato bakalářská práce je zaměřená na programu Drums Alive? (bubnování na gymnastické míče) v MŠ. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce představuji alternativní program Drums Alive?, společně s jeho výhodami a zásadami. V práci je obsažen detailní rozbor základů bubnování (správné držení paliček, základní pozice, základní dovednosti bubnování, taneční formace). Následující kapitoly jsou zaměřeny na popis dítěte v předškolním věku v oblasti tělesného vývoje a pohybových činností v daném období. Rovněž se věnuji i Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání (dále jen RVP PV), především na pohybové a tělovýchovné činnosti dětí předškolního věku. Práce se věnuje i dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část práce obsahuje zásobník cviků, cvičební sestavu a pohybové hry s využitím prvků Drums Alive?. V závěru práce zhodnocuji mnou vedený kroužek Drummingu v 51. MŠ v Plzni. Hlavní přínos mé bakalářské práce spatřuji v představení nového způsobu pohybové aktivity pro děti v předškolním věku, který může vést ke zmírnění negativních důsledků civilizace. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis is aimed on issue of program Drums Alive? (drumming on the gymnastic balls) adapted to the pupils of kindergarten. The thesis contains theoretical and practical parts. In the first part of my bachelor thesis I introduce a new alternative program Drums Alive? with its rules and advantages. This part contains detailed analysis of the principles of drumming (holding the drumsticks, basic positions, basic drumming skills, dance formations). The following chapters focus on the characterization of preschool age children in the area of physical development and movement activities in a given period. I discuss the general educational program for preschool education (FEPs PV), especially on exercise and fitness activities for preschool children. The thesis also deals with pupils with special needs. The practical part contains a set of exercises, choreographies and games usable in physical education from drumming point of view. At the end of the practical part of the thesis I evaluate my Drumming program held in 51. Pre-primary School in Plzen. I can see the benefits of my bachelor thesis in introducing a new kind of physical activities for children to eliminate negative consequences of civilization. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP Proksova Vyuziti prvku z hudebne _ pohyboveho programu Drums Alive_ (bubnovani na gymnasticke mice) v MS.pdf | Plný text práce | 6,13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Proksova - VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 197,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Proksova - OP.pdf | Posudek oponenta práce | 140,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Proksova.pdf | Průběh obhajoby práce | 58,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/28775
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.