Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorMurgaš, Jaromír
dc.date.accessioned2018-03-26T08:20:09Z
dc.date.available2018-03-26T08:20:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKuděj: časopis pro kulturní dějiny. Roč. 16 (2015), č. 1-2, s. 154-179.cs
dc.identifier.issn1211-8109
dc.identifier.urihttp://ff.zcu.cz/kfi/vav/kudej/
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/29454
dc.description.abstractPedagogický experiment, který popisuji v tomto textu a jehož dílčí, ale poměrně signifikantní výsledky předkládám, odkryl celou řadou problémů s tím, jak si studenti poradí s filosofickým příkladem (resp. „sofismatem ) i jen na jednoduché úrovni. Zadání podat důkaz mínění, zda „má cihla vnitřek? a studentským řešením problémové úlohy je věnována první část článku. Druhá část článku explikuje některé filosoficko-didakticko- -metodické momenty práce učitele v analogických případech. Poslední část předkládá na základě výsledků experimentu námět a motivaci k všeobecné „proto-filosofické výuce ke zvýšení kultury myšlení, resp. filosofické propedeutice pro kritické a filosofické myšlení na vysokých školách.cs
dc.format26 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Filozofická fakulta, Katedra filozofiecs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectexperimentální výukacs
dc.subjectkritické myšlenícs
dc.subjectfilosofická propedeutikacs
dc.subjectproto-filosofiecs
dc.subjectdidaktika filosofiecs
dc.subjectproblémová filosofická úlohacs
dc.subjectkultura myšlenícs
dc.titleVýukový experiment k myšlenkovým dovednostem studentů vysokých škol a role proto-filosofické výuky pro kulturu jejich myšlenícs
dc.title.alternativeExperiment in teaching of thought skills of university students and a role of proto-philosophical education for a culture of their thinkingen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedA pedagogical experiment, which I describe in this text and whose partial yet considerably significant outcomes I present, revealed a number of problems considering how students are able to deal with a philosophical example (or rather a sophism), though at a simple level. The first part of the article focuses on the task which was to prove or disprove that “a brick has an inside” and students’ solutions to the “problematic task”. Some philosophical-didactic-methodological moments of the work of teacher in analogical cases are explicated in the second part of the article. Based on research outcomes, the last part of the article offers a topic for and motivation to a general proto-philosophical education and rise of culture of thinking, or rather philosophical “propedeutics” at universities in favour of critical and philosophical thinking.en
dc.subject.translatedexperimental learningen
dc.subject.translatedcritical thinkingen
dc.subject.translatedphilosophical propedeuticsen
dc.subject.translatedproto-philosophyen
dc.subject.translateddidactic of philosophyen
dc.subject.translatedphilosophical problematic tasken
dc.subject.translatedculture of thinkingen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1-2 (2015)
Články / Articles (KFI)
Číslo 1-2 (2015)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Murgas.pdfPlný text238,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29454

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.