Title: Systém pro online testování jazykových znalostí
Other Titles: Online System for Assesment of Language Skills
Authors: Kokoška, Lukáš
Advisor: Valdman, Jan
Referee: Holý, Lukáš
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/3071
Keywords: hodnocení;online testování;jazykové znalosti
Keywords in different language: assessment;online testing;language skills
Abstract: Tato práce popisuje analýzu a vývoj části webové aplikace, která složí k vytváření a skládání testů se zaměřením na jazykové znalosti. Aplikace bude sloužit pro jazykovou školu. V první části této práce jsou popsány standardy, výhody a terminologie online testování, dále jsou zde porovnány významné online systémy pro testování znalostí. Druhá část práce je zaměřena na analýzu potřeb jazykové školy v souvislosti s výukou a hodnocením studentů. Další podkapitolou pak je vlastní realizace práce.
Abstract in different language: This paper describes the analysis and development of the web application, which serves for the creation and passing of tests focused on language skills. The application will be used for the language school. In the part chapter of this work the standards, terminology, types of questions and benefits of online testing are described, other significant online systems for testing knowledge are compared, too. The second part is focused on analyzing the needs of the school in context of teaching and evaluating students. Another subchapter engages in the actual implementation of the work.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KIV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomova_prace.pdfPlný text práce2,14 MBAdobe PDFView/Open
A10N0077Pposudek-ved.pdfPosudek vedoucího práce640,48 kBAdobe PDFView/Open
A10N0077Pposudek-op.pdfPosudek oponenta práce344,04 kBAdobe PDFView/Open
A10N0077Pobhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce193,59 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/3071

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.