Title: Marketingový plán vybraného podniku
Other Titles: Marketing plan of chosen company
Authors: Pudilová, Tereza
Advisor: Hommerová, Dita
Referee: Cimler, Petr
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/3151
Keywords: marketing;marketingový plán;marketingové plánování
Keywords in different language: marketing;marketing plan;marketing planning
Abstract: Práce pojednává o systému marketingového plánování, tedy jak správně sestavit marketingový plán příštího období na základě provedených analýz a podnikových informací. Tento plán byl aplikován na firmu SWENS PLUS s. r. o. sídlící v Českých Budějovicích. Tvorba plánu poskytuje podniku jistou konkurenční výhodu oproti jiným podnikům, především díky tomu, že udává přesný směr jejího snažení. Práce je rozdělena do dvou částí, v první části je vypracován teoretický úvod a za pomocí odborné literatury charakterizovány hlavní aspekty marketingového plánování. Následuje praktické zpracování, kde je sestaven konkrétní marketingový plán podniku. Závěrečnou a poměrně důležitou částí práce je sestavení akčních plánů pro rok 2013. Daných cílů se firma bude snažit docílit především prostřednictvím zvýšené propagace podniku a zefektivněním distribuce firemních výrobků.
Abstract in different language: The submitted thesis deals with the system of a marketing plan, how to compile it properly for the following period. All the process is based on conducted analyses and information coming from the company resources. This plan was applied to SWENS PLUS company ltd located in České Budějovice. The targets which have been set as a part of the whole plan enable the company to compete with other enterprises and maintain or increase company?s market share. The thesis is divided into two parts. The principal object of the theoretical part is to characterize the main aspects of creating a marketing plan as a whole. Subsequently, these elements are applied in the second practical part. The final part consists of specific action plans of the company for 2013. The company is going to achieve its targets mainly by increased promotion and more effective distribution of its products.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pudilova, bakalarska prace 2012.pdfPlný text práce611,22 kBAdobe PDFView/Open
Pudilova -V.pdfPosudek vedoucího práce1,17 MBAdobe PDFView/Open
Pudilova - O.pdfPosudek oponenta práce1,1 MBAdobe PDFView/Open
Pudilova.pdfPrůběh obhajoby práce167,05 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/3151

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.