Title: Evaluace internetové stránky vybraného kraje České republiky určené pro turisty
Other Titles: Web site evaluation of selected Czech region designed for tourists
Authors: Vyskočilová, Tereza
Advisor: Tlučhoř, Jan
Referee: Petrtyl, Jan
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/3169
Keywords: Internet;internetový marketing;turistický informační portál;webová prezentace
Keywords in different language: Internet;Internet marketing;tourist information portal;web presentation
Abstract: Předložená práce se zaměřuje na hodnocení webových stránek oficiálního turistického portálu Plzeňského kraje ? Turistů ráj ? jakožto nejpohodlnějšího zdroje informací pro turisty. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá Internetem, jeho rolí v marketingu a hlavními zásadami prezentace subjektu na Internetu. Praktická část pojednává o možném členění České republiky z hlediska cestovního ruchu, objasňuje výběr členění na jednotlivé kraje a následně jsou porovnávány oficiální webové prezentace věnované cestovnímu ruchu jednotlivých krajů. Stěžením práce je turistický portál Turistů ráj, který je podrobně analyzován a dle předem stanovené metodiky srovnáván s konkurenčními krajskými turistickými prezentacemi. Na základě provedené analýzy a důkladného srovnání byl navržen soubor doporučení pro eliminaci zjištěných nedostatků a zkvalitnění webové prezentace.
Abstract in different language: The presented work is focused on the evaluation of the official tourist portal of the Pilsen Region - Tourist Paradise - as the most suitable source of information for tourists. The work consists of theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the Internet, its role in marketing, and the main principles of presenting a subject on the Internet. The practical part deals with the possible division of the Czech Republic in terms of tourism, explains the selection by region, and then the official tourist websites of individual regions are compared. The core of the work is the tourist website called Tourist Paradise, which is analyzed in detail and compared to its rival tourist presentations of other regions according to the predetermined methodology. A set of recommendations to eliminate the identified drawbacks and to improve the website has been designed based on the thorough analysis and comparison.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - VYSKOCILOVA Tereza, 2012.pdfPlný text práce2,9 MBAdobe PDFView/Open
Vyskocilova - V.pdfPosudek vedoucího práce1,22 MBAdobe PDFView/Open
Vyskocilova - O.pdfPosudek oponenta práce1,16 MBAdobe PDFView/Open
Vyskocilova.pdfPrůběh obhajoby práce187,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/3169

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.