Název: Vliv spánku na pohybovou aktivitu u žáků na 1. stupni základní školy
Další názvy: The influence of sleep on motion activity for pupils in the first grade of elementary school
Autoři: Poláková, Markéta
Vedoucí práce/školitel: Kalistová Petra, Mgr.
Oponent: Knappová Věra, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/31750
Klíčová slova: monitorování pohybové aktivity;pohyb;pohybová aktivita;spánek;usínání
Klíčová slova v dalším jazyce: monitoring of physical activity;movement;physical activity;sleep;falling asleep
Abstrakt: Kvalifikační práce zkoumá analýzu vztahů mezi spánkem, usínáním a pohybovou aktivitou žáků mladšího školního věku a dále zkoumá délku spánku a pohybovou aktivitu reprezentovanou počtem kroků. Rovněž porovnává PA dětí ve věku 6-11 let s doporučenou PA prováděnou během celého týdne. V úvodní části práce je popis spánku a jeho důležitost pro život člověka. Postupně práce přechází k významu pohybu a pohybové aktivity žáků v mladším školním věku. Dále jsou zde popsány základní prostředky pro monitorování pohybové aktivity. První výzkumné šetření bylo testováno formou individuálního dotazníku a byla vyhodnocena následná analýza vztahů. Ve druhém průzkumném šetření se zjišťovala délka spánku a týdenní pohybová aktivita dětí. Rovněž probíhalo porovnávání splnění doporučené PA reprezentované počtem kroků a měření délky spánku prostřednictvím hodinek TomTom 3 Runner. Zjištěná data se po stažení do programu TomTom Connect sama vyhodnocovala. K upřesnění týdenní pohybové aktivity žáci ještě vyplňovali časový snímek od doby, kdy si nasadili hodinky po dobu jejich sundání.
Abstrakt v dalším jazyce: This work deals with an analysis between sleep, falling asleep and physical activity of younger school-age pupils, and it explores the sleep duration and physical activity represented by the number of steps. It also compares the physical activity of children aged 6-11 years with the recommended physical activity performed for one week. A description of sleep and its importance to human life is in the first part of the work. Gradually, work moves to the importance of movement and physical activity of younger school-age pupils. Basic means for monitoring of physical activity are described further. The first survey was tested in the form of an individual questionnaire and a subsequent relationship analysis was evaluated. In the second exploratory survey, this work dealt with the sleep duration and physical activity of children for one week. Comparison of the recommended PA performance represented by the number of steps and the sleep duration by means of a watch called TomTom 3 Runner was carried out, too. The detected data were evaluated by a program TomTom Connect after downloading. To specify the weekly physical activity, pupils filled in a timeframe since they put on their watch to their removing.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
dp_polakova_v02.pdfPlný text práce2,41 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Polakova M. - VP.pdfPosudek vedoucího práce163,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Polakova M. - OP.pdfPosudek oponenta práce146,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Polakova M..pdfPrůběh obhajoby práce61,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31750

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.