Title: Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a specifika Švédska a jejich dopad na spolupráci s Českou republikou
Other Titles: Entrepreneurial environment, business customs and specifics of Sweden and their impact on cooperation with the Czech Republic
Authors: Stanová, Daniela
Advisor: Kunešová, Hana
Referee: Kaňka, Lukáš
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/3176
Keywords: podnikatelské prostředí;obchodní zvyklosti;Švédsko
Keywords in different language: entrepreneurial environment;business customs;Sweden
Abstract: Tématem práce je Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a specifika Švédska a jejich dopad na spolupráci s Českou republikou. Teoretická část se zabývá obecnou charakteristikou podnikatelského prostředí. Praktická část je zaměřena na analýzu podnikatelského prostředí ve Švédsku, pomocí mezinárodně uznávaných indexů Global Competitiveness Index, Doing Business Index, Index of Economic Freedom a Economic Freedom of the World Index postupně analyzuje jednotlivé prvky podnikatelského prostředí. Na základě této analýzy je pak zhodnoceno, jak kvalitní je podnikatelské prostředí ve Švédsku a jak složité je pro české subjekty proniknout na švédský trh. Dále se práce zabývá obchodními zvyklostmi a specifickým chováním Švédů, a tím poskytuje informace o švédské kultuře a radí, jak přistupovat ke švédským subjektům a jakého chování se vyvarovat.
Abstract in different language: The thesis subject is the Entrepreneurial environment, business customs and specifications of Sweden and their impact on the cooperation with the Czech Republic. The theoretical part covers the entrepreneurial environment general characteristics. The practical part focuses on the analysis of the entrepreneurial environment in Sweden. Using the international recognized indexes Global Competitiveness Index, Doing Business Index, Index of Economic Freedom and Economic Freedom of the World Index, it successively analyzes individual elements of the entrepreneurial environment. Based on this analysis, it is then evaluated what the quality of the entrepreneurial environment in Sweden is, and how difficult it is for the Czech entities to get in the Swedish market. It further deals with business practices and specific behaviour of Swedish and thus provides information about Swedish culture, and advice how to approach to Swedish entities and what behaviour to avoid.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Stanova.pdfPlný text práce434,65 kBAdobe PDFView/Open
Stanova v.pdfPosudek vedoucího práce1,37 MBAdobe PDFView/Open
Stanova o.pdfPosudek oponenta práce638 kBAdobe PDFView/Open
Stanova o.PDFPrůběh obhajoby práce88,88 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/3176

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.