Název: Porovnání výukových metod při vyučování fyzické geografie na druhém stupni ZŠ
Další názvy: Comparison of teaching methods in the education of physical geography at the elementary school
Autoři: Trhlíková, Dominika
Vedoucí práce/školitel: Pluháčková Markéta, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32395
Klíčová slova: výukové metody;experiment;základní škola;fyzická geografie
Klíčová slova v dalším jazyce: teaching methods;experiment;primary school;physical geography
Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na porovnávání klasických (reproduktivních) vyučovacích metod a aktivizační (produkčních) vyučovacích metod při vyučování fyzické geografie na druhém stupni základní školy. Klasické vyučovací metody kladou důraz na metody slovní a naopak aktivizační vyučovací metody jsou zaměřeny na používání názorně-demonstračních metody, jejíž součástí byly mnou připravené pokusy, sloužící k získání lepších znalostí a dovedností. Pomocí metody rozhovoru, byly získány informace týkající se problematického tématu,celkový oběh vzduchu v atmosféře, které bylo použito během vyučovacích hodin. Pomocí metody experimentu byly porovnány obě zrealizované vyučovací hodiny. Pro porovnání sloužily mnou připravené pretesty a posttesty, jejichž výsledky jsou zpracovány v tabulkách a grafech.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis focuses on comparison of classical (reproductive) teaching methods and activation (production) teaching methods in physical geography education on the second level of elementary schools. Classical teaching methods emphasize verbal methods on the contrary activation teaching methods focus on the use of illustrative-demonstration methods, part of which were my prepared experiments, which serve to gain better knowledge and skills. By using the interview method, information was obtained on the problematic topic, total air circulation in the atmosphere, that was used during lessons. Using the experimental method, both realized lessons were compared. I prepared preliminary tests and posttests for comparison, their results were processed in the tables and charts that are part of the bachelor thesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Dominika_Trhlikova_2018.pdfPlný text práce2,74 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Trhlikova V.pdfPosudek vedoucího práce691,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Trhlikova P.pdfPrůběh obhajoby práce150,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Trhlikova O.pdfPosudek oponenta práce759,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32395

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.