Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKašparová Martina, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorPánková, Martina
dc.date.accepted2018-9-12
dc.date.accessioned2019-03-15T10:19:17Z-
dc.date.available2016-12-7
dc.date.available2019-03-15T10:19:17Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-6-28
dc.identifier72634
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32438
dc.description.abstractCílem předložené práce je zmapování výuky geometrie 11-15letých žáků od Tereziánských reforem až do současnosti, na území nynější ČR. Na začátku práce jsou rozebrány vzdělávací systémy v daném období. V další kapitole jsou uvedeny osnovy, metody výuky a používané pomůcky na konkrétních typech škol. Následuje stručné shrnutí současné výuky geometrie a její porovnání s již zmapovanými obdobími. Práce je uzavřena výběrem úloh z dobových učebnic s jejich komentovaným řešením.cs
dc.format64 s. (116 044 znaků), VIII s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectškolský systémcs
dc.subjectosnovy geometrie na zšcs
dc.subjecthistorické metodiky geometriecs
dc.subjectučebnice geometriecs
dc.subjectvýuka planimetriecs
dc.subjectvýuka stereometriecs
dc.titleHistorie výuky geometrie 11-15letých žákůcs
dc.title.alternativeGeometric education of pupils aged 11-15 and its historyen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccess
dc.description.abstract-translatedThe aim of this study is to map the teaching of geometry of pupils from 11 to 15 years old, from Theresian reforms to the present, on the area of the Czech Republic. At the beginnig of work, the educational systems in the given period are analyzed. The next chapter introduces outlines, teaching methods and various aids used for specific types of schools. The following part of the thesis briefly summarizes the current methods of geometry teaching comparing them with the already maped periods. In conclusion, the selection of tasks from different period´s textbooks is presented including the commented solution.en
dc.subject.translatededucation systemen
dc.subject.translatedthe elementary school curriculumen
dc.subject.translatedhistorical geometry methodologyen
dc.subject.translatedtextbooks of geometryen
dc.subject.translatedteaching planimetryen
dc.subject.translatedteaching stereometryen
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pankova Martina - DP Historie vyuky geometrie 11 - 15letych zaku, 2018.pdfPlný text práce3,92 MBAdobe PDFView/Open
hodnocDP_pankova.pdfPosudek vedoucího práce167,64 kBAdobe PDFView/Open
oponentsky posudek DP - Pankova.pdfPosudek oponenta práce42,31 kBAdobe PDFView/Open
Protokol Pankova653.pdfPrůběh obhajoby práce288,12 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/32438

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.