Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVaňková Jana, PhDr.
dc.contributor.authorMarková, Alena
dc.contributor.refereeVejvodová Jana, PaedDr. CSc.
dc.date.accepted2018-6-13
dc.date.accessioned2019-03-15T10:21:30Z-
dc.date.available2015-12-4
dc.date.available2019-03-15T10:21:30Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-4-3
dc.identifier69232
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32727
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována problematice aktuálního členění větného a jeho uplatnění v žákovských pracích. Je tvořena čtyřmi částmi. Teoretická část informuje o dosavadních jazykovědných koncepcích AČ, definuje pojmy výpověď, promluva a text v současných lingvistických disciplinách, popisuje výpověď z hlediska jejího dichotomického členění, klasifikuje činitele AČ, prostředky AČ a specifické postupy AČ. Druhá část stanovuje vybrané postupy, metody, kritéria, výchozí hypotézy a cíle práce. Třetí část provádí kvantitativní a kvalitativní analýzu žákovských prací dle stanovených kritérií v rámci AČ. V závěrečné části porovnáváme zjištěná data, snažíme se o utřídění a popis zjištěných jevů, které se nejčastěji vyskytují v žákovských pracích a nejvýrazněji ovlivňují kvalitu textů z pohledu textové syntaxe. Ověřujeme vstupní hypotézy a navrhujeme didaktická doporučení týkající se žákovské produkce textů.cs
dc.format94 s. (199 657 znaků), XII s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectaktuální členění větnécs
dc.subjectfunkční perspektiva výpovědics
dc.subjectobjektivní pořadcs
dc.subjectsubjektivní pořadcs
dc.subjectlinearitacs
dc.subjectkontextcs
dc.subjectsémantika ačcs
dc.subjectvýpovědní dynamičnostcs
dc.subjectorganizace lexémů výpovědní dynamičnostics
dc.subjectkvalitativnícs
dc.subjectkvantitativní analýzacs
dc.subjectžákovské prácecs
dc.subjecttextová syntaxcs
dc.subjecttematická posloupnostcs
dc.subjecttémacs
dc.subjectrémacs
dc.subjectvýpověďcs
dc.subjectsémantické a gramatické prostředky ačcs
dc.titleProblematika aktuálního větného členění a jeho uplatnění v žákovských pracíchcs
dc.title.alternativeThe issue of the functional sentence perspective and its applications in the pupils´ worken
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis is called "The issue of functional sentence perspective and its applications in the pupils' work" and is divided into four parts. The theoretical part informs about existing linguistic approaches to the functional sentence perspective (FSP), defines terms as enunciation, discourse and text in actual linguistic disciplines, describes the sentence from point of view of its theme and rheme arrangement, classifies the factors of the FSP, the formative force of FSP and the special advancement of the FSP. In the second part, we state selected methods, criteria, hypotheses and aims of the work. The third part is a practical chapter of quantitative and qualitative analyses of pupils' work according to the selected criteria within the FSP. In the final part of this work, we compare results of the analyses, classify and describe the phenomena, which have the biggest incidence in the pupils' work and the major influence on the quality of texts from point of view of syntax of text. We also verify if the hypotheses stated in the second part were confirmed or not, and consider the possible reasons of ascertained phenomena in the field of pupils' production of texts.en
dc.subject.translatedfunctional sentence perspectiveen
dc.subject.translatedobjective word orderen
dc.subject.translatedmarked word orderen
dc.subject.translatedlinear modificationen
dc.subject.translatedcontexten
dc.subject.translatedsemantic structure of fspen
dc.subject.translatedcommunicative dynamismen
dc.subject.translateddynamic semantic scalesen
dc.subject.translatedquantitativeen
dc.subject.translatedqualitative analyseen
dc.subject.translatedpupils´ worken
dc.subject.translatedsyntax of sentence and texten
dc.subject.translatedthematic progressionsen
dc.subject.translatedthemeen
dc.subject.translatedrhemeen
dc.subject.translatedutteranceen
dc.subject.translatedsemantic and grammatical components of fspen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_-_A._Markova.pdfPlný text práce4,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
markova_vejvodova.pdfPosudek oponenta práce30,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
markova_vankova.pdfPosudek vedoucího práce34,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
markova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce161,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32727

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.