Název: | Elektromagnetický návrh synchronního motoru s PM |
Další názvy: | Electromagnetic design of permanent magnets synchronous machine |
Autoři: | Fiala, Václav |
Vedoucí práce/školitel: | Pechánek Roman, Ing. Ph.D. |
Oponent: | Hruška Karel, Doc. Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32752 |
Klíčová slova: | permanentní magnety;synchronní motor;syntegra;metoda konečných prvků;ansys;elektromagnetický návrh;magnetický obvod;simulace;kolejová vozidla |
Klíčová slova v dalším jazyce: | permanent magnets;synchronous motor;syntegra;finite element method;ansys;eletromagnetic design;magnetic circuit;simulation;rail vehicles |
Abstrakt: | Předkládaná diplomová práce se zabývá návrhem inovativního synchronního motoru s permanentními magnety pro přímý náhon nápravy trakčního vozidla. Je zde proveden elektromagnetický návrh motoru, který je následně ověřen metodou konečných prvků programem Ansys Maxwell. V elektromagnetickém návrhu je podrobněji rozebrána volba parametrového optima permanentních magnetů s ohledem na provozní vlastnosti, zejména pak elektromagnetickou indukci. Na základě výpočtů byl sestaven 3D model motoru a chlazení v programu SolidWorks. Sestaveny jsou 2 typy chladičů. Tím prvním je chladič s axiálním prouděním chladiva a druhým chladič s prouděním tangenciálním. Oba modely byly pak následně převedeny do programu Ansys CFX, kde byla provedena CFD simulace a následné tepelné výpočty. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This master thesis deals with the design of an innovative synchronous motor with permanent magnets for direct drive of the traction vehicle. First of all, an electromagnetic calculation of the engine is made, which is subsequently verified by the finite element method by Ansys Maxwell. The electromagnetic design analyzes in more detail the selection of the parameter optima permanent magnets with regard to the operational properties, especially the electrical induction. On the basis of the calculations, a 3D model of engine and cooling was created in SolidWorks. There are 2 types of water cooling. The first one is a cooler with axial coolant flow and the other is a tangential flow cooler. Both models were then transferred to the Ansys CFX program, where CFD simulation and heat calculations were made. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KEV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace-Elektromagneticky navrh synchronniho motoru s PM-Vaclav Fiala.pdf | Plný text práce | 5,33 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
075088_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 375,35 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
075088_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 423,62 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
075088_hodnoceni.pdf | Průběh obhajoby práce | 202,25 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/32752
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.