Title: | Přípravek pro praktickou výuku Mechatroniky |
Other Titles: | Model for Practical Teaching of Mechatronics |
Authors: | Svatoš, Lukáš |
Advisor: | Lahoda Jiří, Ing. Ph.D. |
Referee: | Petránková Zuzana, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33003 |
Keywords: | paritní bity;modulární plc;mikrořadič;lad;spi;tia portal |
Keywords in different language: | parity bits;modular plc;microcontroller;lad;spi;tia portal |
Abstract: | V úvodu můžete nalézt stručný přehled rozdělení PLC podle konstrukce a bližší popis programovatelný logický automat Siemens Simatic S7-1500, ke kterému je navržen přípravek pro výuku mechatroniky. Další část obsahuje přehled používaných programovacích jazyků pro PLC. Stěžejním úsekem jsou následující kapitoly o návrhu a realizaci přípravku. Společně s vytvořením výukových programů pro tento přípravek je na konci této práce shrnutí o použití v praxi. |
Abstract in different language: | In the introduction, you can find a brief overview of the PLC according to the design and a more detailed description of the Siemens Simatic S7-1500 programmable logic controller, which co-operated with the manufactured product. The next section contains an overview of the PLC programming languages used. The central section of the following chapters on the design and implementation of the product. Together with the creation of training programs for this product, there is a summary of the use in practice at the end of this work. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska_prace.pdf | Plný text práce | 24,36 MB | Adobe PDF | View/Open |
074958_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 417,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
PVSv 001.jpg | Posudek vedoucího práce | 680,32 kB | JPEG | View/Open |
prubObhSv 001.jpg | Průběh obhajoby práce | 537,65 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/33003
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
search
navigation