Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKlečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorPichert, Daniel
dc.date.accepted2018-9-11
dc.date.accessioned2019-03-15T10:26:29Z-
dc.date.available2015-1-6
dc.date.available2019-03-15T10:26:29Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-6-29
dc.identifier64935
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/33288
dc.description.abstractTato diplomová práce si zvolila téma "angličtina jako mezinárodní dorozumívací jazyk" jako svůj hlavní předmět zájmu, neboť toto téma je velmi ožehavé a možná zcela stěžejní pro budoucnost a vývoj výuky angličtiny. Angličtina, její užití, tendence a rozvoj podstoupily velké změny v posledních několika desetiletích a současná pedagogika musí tyto změny přijmout a přizpůsobit se jim, chce-li zůstat aktuální a relevantní. Hlavním účelem této práce je poskytnout výstižné shrnutí nejdůležitějších bodů týkajících se tohoto tématu. Teoretická část nahlíží na angličtinu jako mezinárodní dorozumívací jazyk z historického pohledu, zvažuje její pozici v současném světě a popisuje důsledky její globální důležitosti vzhledem k její výuce. Praktická část si klade za svůj cíl zjistit pozici českého vzdělávacího prostředí k tomuto nového konceptu a odpovědět na otázku, zdali je připraveno přijmout nové principy a plány pramenící z globální a multikulturní pozice angličtiny. Na základě výsledků obdržených z dotazníku, jejž vyplnili čeští studenti středních škol, se došlo k závěru, že nový koncept výuky jazyka může být stále poněkud cizí českým žákům a bude potřeba ho blíže představit a podpořit, než se bude moci zavést do pravidelné výuky. Přestože studenti, obecně vzato, prokázali, že jsou si vědomi celosvětového využití angličtiny, v oblastech výslovnosti a zájmu o vlastní kulturu předvedli silnou orientaci k současným názorovým trendům. Bude zapotřebí dalších průzkumů a debat o tomto tématu, než se dveře konceptu angličtiny jako mezinárodního dorozumívacího jazyka zcela otevřou.cs
dc.format44 s. (96 317 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectlingua francacs
dc.subjectmezinárodní jazykycs
dc.subjectvýslovnost angličtinycs
dc.subjectsrozumitelnostcs
dc.subjectrodilí mluvčícs
dc.subjectnerodilí mluvčícs
dc.subjectrpcs
dc.subjectgacs
dc.subjecteflcs
dc.subjecteltcs
dc.titleAngličtina jako mezinárodní jazyk: proměna pedagogické praxecs
dc.title.alternativePedagogical implications of English as an international languageen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe thesis has chosen the topic of English as an international lingua franca as its point of focus and interest, since the subject is very vibrant and arguably pivotal for future English Language Teaching development. The English language, its usage, trends and deployment have undergone major shifts in the last decades and modern pedagogy has to acknowledge the change and adapt to it to stay topical and relevant. The main purpose for this work to have been written is to provide a concise summary of the most important items concerning the subject. The theoretical chapters consider English as lingua franca from the historical perspective, assess its position in the modern contemporary world and describe pervasive effects of its global prominence on language teaching. The field research attempts to elicit the viewpoint of Czech educational environment regarding the new concept and answer the question whether it is ready to adopt new principles and framework stemming from the global and multicultural position of English. Based on the results obtained from a questionnaire completed by Czech teenage students of secondary schools, it has been concluded that the new concept for language teaching may still be partially alien to Czech students and may require further exposure and promotion before being fully implemented. While the students have shown a general recognition for a global usage of English, in the area of English pronunciation and interest in their own culture, they have displayed an orientation towards current trends. Further research and discussions on the topic will be necessary, before the door for the concept of English as a lingua franca will be fully open to Czech learners.en
dc.subject.translatedlingua francaen
dc.subject.translatedinternetional languagesen
dc.subject.translatedenglish pronunciationen
dc.subject.translatedintelligibilityen
dc.subject.translatednative speakersen
dc.subject.translatednon-native speakersen
dc.subject.translatedrpen
dc.subject.translatedgaen
dc.subject.translatedelfen
dc.subject.translatedelten
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Graduate Thesis_FINAL.pdfPlný text práce830,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pichert_GK_ved.pdfPosudek vedoucího práce697,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pichert_JQ_opon.pdfPosudek oponenta práce1,13 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pichert obh.pdfPrůběh obhajoby práce1,56 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33288

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.