Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVogel Petr, Doc. M.A.
dc.contributor.authorVaníček milesson, Sára
dc.contributor.refereeMikulaštík Milan, MgA.
dc.date.accepted2018-9-4
dc.date.accessioned2019-03-15T10:26:59Z-
dc.date.available2017-5-31
dc.date.available2019-03-15T10:26:59Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-7-31
dc.identifier73982
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/33333
dc.description.abstract"Tato nejvyšší realita, která nemá nic společného s božskou osobou, je uvnitř každého člověka, či přesněji řečeno každý s ní splývá, protože mimo ni neexistuje nic." (Emile Durkheim, Elementární formy náboženského života) Hledám novou stabilitu, nový archetyp rodičovské dvojice, hledám ideál. Nové ikony musí být univezální, méně lidské. Univezalitu nacházím v základní geometrii, jednoduchých prvcích, jsou statické a neměnné, ze své podstaty vyzařují pocit bezpečí. Ikony musí podléhat kánonu. Kánonem je čtverec a jeho střed. KRUH / PRAVÝ ÚHEL / VERTIKÁLA / HORIZONTÁLA Ven stavím totem, dovnitř ikony, v kapse mám amulet. Pro stavbu objektu používám zoxidovanou měď, teplý ženksý kov, a antracitovou pěnu, která vizuálně působí pevně až dogmaticky. Objekt se dá libovolně sestavovat jako stavebnice, dá se skládat esteticky i zcela náhodně. Sama jsem objekt pod taktovkou náhody hnala do vertikály, aby připomínal totem, hromosvod osobní reformy...cs
dc.format54 s. (28871 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectcentrálcs
dc.subjectvelkýcs
dc.subjectmalýcs
dc.subjecthejnocs
dc.subjectstádocs
dc.subjectčlencs
dc.subjectčlánekcs
dc.subjectřetězcs
dc.subjectobjektcs
dc.subjectdomovcs
dc.subjectkmencs
dc.subjecttotemcs
dc.subjectikonacs
dc.subjectrituálcs
dc.subjectusebránícs
dc.subjectosobnícs
dc.subjectintimnícs
dc.subjectbezpečícs
dc.subjectneostrýcs
dc.subjectměkkýcs
dc.subjectspojenýcs
dc.subjectpevnýcs
dc.subjectšperkcs
dc.subjectobjektcs
dc.subjectsochacs
dc.subjectmonolitcs
dc.subjectmaskacs
dc.subjectrodičcs
dc.subjectplenércs
dc.subjectvenkucs
dc.subjectlescs
dc.subjectkontextcs
dc.subjectčlověkcs
dc.subjectměďcs
dc.subjectpěnacs
dc.subjectpolyetylencs
dc.subjectantracitcs
dc.subjectrůžovács
dc.subjectvertikálacs
dc.subjecthorizontálacs
dc.subjectstavbacs
dc.subjectstavebnicecs
dc.subjectkruhcs
dc.subjectpravý úhelcs
dc.subjectčtvereccs
dc.subjectkrajinacs
dc.subjectosacs
dc.subjectosa ycs
dc.subjectosa xcs
dc.subjectženacs
dc.subjectmatkacs
dc.subjectskálycs
dc.title"Šperkem je vše, co za něj považujeme." /V. K. Novákcs
dc.title.alternative"Jewelery is everything, we consider it to be." / V. K. Nováken
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgA.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta designu a umění Ladislava Sutnaracs
dc.thesis.degree-programDesigncs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedObjects reflect my personal need for re-defining myself as a human, as a person, as a woman, as a mother I am searching for stable ideals. Ideal is something no human being can ever reach, but there still is an inner need inside all of us to have some icons to look up to, something above us and deep inside well known: Archetypes of the parent couple. I am searching for ideal stability in basic geometry, simple forms, in those i trust the most. Their universality and static essence is giving me the feel i need. They are solid. They never change. For materials I chose plastic foam for its lightness and a kind of "heavy touch" in the visual way, and copper for its colour, oxidation ability and warmness (i find copper a "women-metal"). Both materials are in a perfect contrast in colours and substance and shows the duality - one piece, two sides. The object is variable, square basic pieces can be put together in different ways. I can create a monolith or I let the parts be scattered around. I prefer this object to be situated in some outdoor enviroment, it needs contexts of nature, forests, hills, rocks but also people. Parts of this work are graphic pictures, a documentary and photographs.en
dc.subject.translatedpersonalen
dc.subject.translatedneeden
dc.subject.translatedhumanen
dc.subject.translatedpersonen
dc.subject.translatedwomanen
dc.subject.translatedmotheren
dc.subject.translatediconsen
dc.subject.translatedarchetypesen
dc.subject.translatedbasicen
dc.subject.translatedbasic geometryen
dc.subject.translatedstabilityen
dc.subject.translateduniversalityen
dc.subject.translatedessenceen
dc.subject.translatedsearchingen
dc.subject.translatedparent coupleen
dc.subject.translatedcopperen
dc.subject.translatedplastic foamen
dc.subject.translatedobjecten
dc.subject.translatedstatueen
dc.subject.translatedoutsideen
dc.subject.translatedforesten
dc.subject.translatedrocksen
dc.subject.translatedstoneen
dc.subject.translateddualityen
dc.subject.translatedvariationen
dc.subject.translatedbuilden
dc.subject.translatedbricksen
dc.subject.translatedringen
dc.subject.translatedright angleen
dc.subject.translatedverticalen
dc.subject.translatedhorizontalen
dc.subject.translatedlanden
dc.subject.translatedlandarten
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KDE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Sara Vanicek Milesson - Diplomova prace.pdfPlný text práce9,82 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Milesson.pdfPosudek oponenta práce1,28 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Milesson_0.pdfPosudek vedoucího práce883,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Milesson_1.pdfPrůběh obhajoby práce384,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33333

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.