Název: Sociální média - nový způsob komunikace se zákazníky a jejich význam, možnosti a hrozby pro obchod
Další názvy: Social media - new way of communication with customers and their importance, opportunities and threats to business
Autoři: Němečková, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Oponent: Cimler Petr, Doc. Ing. CSc.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33524
Klíčová slova: sociální média;web 2.0;user generated content;marketingový mix;marketingová komunikace;internet
Klíčová slova v dalším jazyce: social media;web 2.0;user generated content;marketing mix;marketing communication;internet
Abstrakt: Předložená práce je zaměřena na analýzu využívání sociálních médií vybranými subjekty. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, kterými jsou teoretická a praktická část. V části teoretické autorka nejdříve popisuje prvky marketingové komunikace na internetu a vytváří mezi nimi logické vazby. Následně jsou vymezeny základní pojmy v oblasti sociálních médií, je určen jejich význam, možnosti využití a hrozby pro obchod. Praktická část zkoumá efektivitu využívání sociálních médií vybranými obchodními řetězci prodávajícími potraviny a jiné spotřební zboží na území České republiky. Dle vlastní metodiky autorka nejdříve hodnotí, jakým způsobem tyto společnosti využívají Facebook, Twitter, Instagram, YouTube a LinkedIn k marketingové komunikaci se zákazníky. Výsledky analýzy jsou následně srovnávány s výsledky provedeného dotazníkového šetření, které zjišťuje, jak na tuto formu komunikace pohlížejí samotní zákazníci. Na základě této komparace je předloženo několik návrhů a doporučení pro marketingovou komunikaci obchodních řetězců na sociálních médiích.
Abstrakt v dalším jazyce: The presented thesis is focused on the analysis of social media used by the selected subjects. The thesis is divided into two main parts, which are the theoretical and the practical part. In the theoretical part the author firstly describes elements of the Internet marketing communication and creates logical links among them. Secondly, the basic terms in the field of social media are defined. The practical part examines the effectivity of social media used by the selected retail stores selling groceries and other consumer goods in the Czech Republic. According to own methodology the author firstly evaluates how these companies use Facebook, Twitter, Instagram, YouTube and LinkedIn for marketing communication with customers. The results of the analysis are then compared with the results of the conducted questionnaire survey, which finds out how the customers themselves look at this form of communication. Based on this comparison, several overtures and recommendations are submitted for marketing communication of retail stores on social media.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Nemeckova.pdfPlný text práce2,33 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nemeckova_v.pdfPosudek vedoucího práce547,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nemeckova_o.pdfPosudek oponenta práce512,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nemeckova_p.pdfPrůběh obhajoby práce200,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33524

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.