Title: Preference klientů v oblasti běžných bankovních účtů a doporučení pro konkrétní subjekt
Other Titles: Clients' preferences in field of personal accounts and recommendations for a particular subject
Authors: Slabihoudová, Denisa
Advisor: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Chlopčík Tomáš, Ing.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33528
Keywords: banka;marketing;marketing v bankovnictví;marketingový mix;spotřební chování;klient;preference;běžný účet;raiffeisenbank
Keywords in different language: bank;marketing;bank marketing;marketing mix;consumer behaviour;client;preferences;personal account;raiffeisenbank
Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na preference klientů v oblasti běžných bankovních účtů a analýzu marketingu v bankovnictví se zaměřením na Raiffeisenbank. Cílem bakalářské práce je analýza marketingového působení Raiffeisenbank a zjištění preferencí klientů v oblasti běžných účtů a učinit doporučení, které povedou k vylepšení marketingu Raiffeisenbank. První část bakalářské práce vymezuje problematiku marketingu v bankovnictví a spotřebního chování. V druhé části práce je popsána tvorba marketingového mixu banky. Dále je provedena komparace konkurenčních běžných bankovních účtů a dotazníkové šetření zaměřené na preference klientů v této oblasti. Výstupem práce jsou doporučení pro Raiffeisenbank, vyplývající z praktické části.
Abstract in different language: The bachelor thesis is focused on preferences in field of personal accounts and analysis of bank marketing for Raiffeisenbank. The aim of the bachelor thesis is analysis of marketing for Raiffeisenbank, find out clients'preferences in field of personal accounts and make suggestions and recommendations that will lead to improvement of marketing in Raiffeisenbank. The first part of the bachelor thesis deals with the issue of bank marketing and consumer behaviour. In the second part of the thesis is described the creation of marketing mix in Raiffeisenbank, comparison of competitor's personal accounts and research clients' preferences in the field of personal accounts. The output of this thesis is the recommendations for Raiffeisenbank.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Slabihoudova.BP.pdfPlný text práce4,85 MBAdobe PDFView/Open
Slabihoudova_o.pdfPosudek oponenta práce576,22 kBAdobe PDFView/Open
Slabihoudova_v.pdfPosudek vedoucího práce698,71 kBAdobe PDFView/Open
Slabihoudova_p.pdfPrůběh obhajoby práce205,42 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/33528

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.