Title: | Technická výchova a její oblíbenost |
Other Titles: | Technical education and its popularity |
Authors: | Honzíková, Jarmila |
Citation: | HONZÍKOVÁ, J. Technická výchova a její oblíbenost. Technika a vzdelávanie, 2019, roč. 8, č. 1, s. 10-12. ISSN 1338-9742. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Katedra techniky a technologií, Univerzita Mateja Bela Básnká Bystrica |
Document type: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/36068 |
ISSN: | 1338-9742 |
Keywords: | technické vzdělávání;oblíbenost předmětů |
Keywords in different language: | technical education;popularity of subjects |
Abstract: | Článek představuje technické vzdělávání na základní škole v České republice. Podrobněji je zaměřen na vzdělávací oblast Člověk a svět práce. Představuje nejen konkrétní vzdělávací obsah, ale také zároveň i průřezová témata této oblasti a taktéž závazné klíčové kompetence. Odpověď na otázku, zda patří technické předměty z této oblasti mezi oblíbené u žáků druhého stupně základní školy, nám dají výsledky v článku uvedeného průzkumu. |
Abstract in different language: | The article presents technical education at primary schools in the Czech Republic. The detail is focused on the area of education Man and the World of Work. There is presented not only the specific educational content, but also cross-cutting issues topics in the area as well as obligatory key competences. The question, whether the technical subjects from this field are popular among pupils from 5th – 9th grade, will be answered based on the results in the article of the survey. |
Rights: | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. © Katedra techniky a technologií, Univerzita Mateja Bela Básnká Bystrica |
Appears in Collections: | Články / Articles (KMT) OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
01_Casopis_1_2019_komplet.pdf | 8,71 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/36068
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.