Title: Integrace žáka s downovým syndromem v základní škole běžného typu
Other Titles: Integration of student with Down syndrome at elementary school
Authors: Sladká, Markéta
Advisor: Lovasová, Vladimíra
Referee: Kosíková, Věra
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/3632
Keywords: mentální retardace;Downův syndrom;integrace
Keywords in different language: mental retardation;Down syndrome;integration
Abstract: Tématem bakalářské práce je integrace žáka s Downovým syndromem v základní škole. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První část definuje pojmy mentální retardace, Downův syndrom a integrace. Druhá část je zaměřená na popis kvalitativního výzkumu a jeho vyhodnocení. Z výzkumu jsou vyvozeny výhody a nevýhody integrace. Práce dochází k závěru, že je integrace přínosná pro integrovaného jedince i pro kolektiv.
Abstract in different language: The theme of the bachelor thesis is integration of student with Down syndrome at elementary school. This thesis is divided into theoretical part and practical part. The first part defines the terms as mental retardation, Down syndrome and integration. The second part is focused on the description of qualitative research and evaluation. From the research there are drawn the pros and cons of integration. The thesis concludes that the integration is beneficial to the integrated individual and for group as well.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marketa Sladka - BP.pdfPlný text práce1,47 MBAdobe PDFView/Open
Sladka - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce384,8 kBAdobe PDFView/Open
Sladka - oponent.pdfPosudek oponenta práce224,52 kBAdobe PDFView/Open
Sladka - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce66,65 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/3632

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.