Title: | Integrace žáka s downovým syndromem v základní škole běžného typu |
Other Titles: | Integration of student with Down syndrome at elementary school |
Authors: | Sladká, Markéta |
Advisor: | Lovasová, Vladimíra |
Referee: | Kosíková, Věra |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/3632 |
Keywords: | mentální retardace;Downův syndrom;integrace |
Keywords in different language: | mental retardation;Down syndrome;integration |
Abstract: | Tématem bakalářské práce je integrace žáka s Downovým syndromem v základní škole. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První část definuje pojmy mentální retardace, Downův syndrom a integrace. Druhá část je zaměřená na popis kvalitativního výzkumu a jeho vyhodnocení. Z výzkumu jsou vyvozeny výhody a nevýhody integrace. Práce dochází k závěru, že je integrace přínosná pro integrovaného jedince i pro kolektiv. |
Abstract in different language: | The theme of the bachelor thesis is integration of student with Down syndrome at elementary school. This thesis is divided into theoretical part and practical part. The first part defines the terms as mental retardation, Down syndrome and integration. The second part is focused on the description of qualitative research and evaluation. From the research there are drawn the pros and cons of integration. The thesis concludes that the integration is beneficial to the integrated individual and for group as well. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Marketa Sladka - BP.pdf | Plný text práce | 1,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Sladka - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 384,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sladka - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 224,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sladka - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 66,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/3632
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.