Title: | Genderové aspekty žáků středního odborného učiliště oboru kuchař - číšník |
Other Titles: | Gender aspects of secondary vocational school qualify as a cook - waiter |
Authors: | Koutská, Romana |
Advisor: | Miňhová, Jana |
Referee: | Szachtová, Alena |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/3659 |
Keywords: | gender;genderová identita;genderové role;genderová socializace;genderové stereotypy;genderová výchova |
Keywords in different language: | gender;genderová identity;gender roles;gender socialization;gender stereotypes;gender education |
Abstract: | Bakalářská práce na téma "Genderové aspekty žáků středního odborného učiliště" obor Kuchař - číšník se zabývá genderem v gastronomii z hlediska historie, začleněním gendera do vyučovacího procesu a komunikací rodičů obou pohlaví se školou. Praktická část se zabývá názory žáků a žákyň na problematiku genderových stereotypů na učebním oboru Kuchař - číšník. |
Abstract in different language: | The thesis Gender aspects of vocational school apprentices, Cook - Waiter branch first deals with gender in gastronomy in historical context. Second, it includes thegender issues in education, and last, but not least, parent involving in terms ofcommunication with school institution (both mother and father). The practical part declares male and female apprentices opinions on gender stereotypes in Cook - Waiter Branch. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP - Koutska.pdf | Plný text práce | 851,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Koutska - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 362,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Koutska - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 291,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Koutska - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 132,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/3659
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.