Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorMorávek Jan, MgA.
dc.contributor.authorLampír, Jakub
dc.contributor.refereeHusák Jan, Ing.
dc.date.accepted2019-6-17
dc.date.accessioned2020-07-17T13:40:58Z-
dc.date.available2017-5-31
dc.date.available2020-07-17T13:40:58Z-
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-4-30
dc.identifier74142
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/37387
dc.description.abstractAUdiovizuální dílo na hranici videa a interaktivní instalace ve virtuální realitě. Autor zde ověřuje možnosti použití tradičních technik natáčení audivozuálního materiálu pro médium virtuální reality.cs
dc.format14 s. (21 600 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectvirtuálnícs
dc.subjectrealitacs
dc.subjectinteraktivitacs
dc.subjectnatáčenícs
dc.subjectvideocs
dc.subjectmotion capturecs
dc.subject360° videocs
dc.subject3d videocs
dc.subjectuměnícs
dc.titleVideoinstalacecs
dc.title.alternativeVIDEOINSTALLATIONen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgA.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta designu a umění Ladislava Sutnaracs
dc.thesis.degree-programVýtvarná uměnícs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedSubject of this diploma thesis is video instalation in virtual reality. I have surveyed history of this new media, evaluated all posibilities of current technology and found a way to realize my vision. My goal was to create a compact art instalation, which will enable me to work with virtual reality as it was a series of captured sequences. My background is video creation, so at first I searched for an aproach than could utilize my exprerience. In the making of my instalation I gradually came to conclusion, that the most efficient way of creating content for virtual reality would be 3D modelling. I tried to use at least some features of video accuisition workflow, so I decided to use motion capture system to acquire complex human motion. This allowed me to skip animating and work with the material in a way that I am accustomed to. Final instalation is based on the idea, that truly immersive environment should utilize vast space modeled using both visual and audio element and alllow the viewer to freely walk and enjoy the experience. Alhough virtual reality typically enables users to interact with artificial world, my work is intentionaly passive. I want the viewer to fully pay attention and just be.en
dc.subject.translatedvirtualen
dc.subject.translatedrealityen
dc.subject.translatedinteractivityen
dc.subject.translatedvideoen
dc.subject.translatedmotion captureen
dc.subject.translated360° videoen
dc.subject.translated3d videoen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVU)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Finalni-text-prace.pdfPlný text práce137,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lampir.pdfPosudek oponenta práce497,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lampir_0.pdfPosudek vedoucího práce611,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lampir_1.pdfPrůběh obhajoby práce356,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/37387

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.