Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKroupa Tomáš, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorVaňková, Tereza
dc.contributor.refereeKrystek Jan, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2019-6-24
dc.date.accessioned2020-07-17T13:42:27Z-
dc.date.available2018-9-24
dc.date.available2020-07-17T13:42:27Z-
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-5-31
dc.identifier78007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/37552
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá návrhem a optimalizací kompozitní lávky pro pěší a cyklisty. Základním použitým materiálem je skelný kompozit tří různých forem. Práce navazuje na projekt KoMoKo, jehož závěry jsou uvedeny v první kapitole. Hlavními změnami oproti výše zmíněnému projektu jsou rozšíření pochozí plochy, snížení zábradlí a zahrnutí posuzovaní únosnosti lávky do optimalizace. Posuzovanými stavy jsou, kromě únosnosti, použitelnost, stabilita konstrukce a modální analýza. Vyhodnocení všech stavů je provedeno na základě konečnoprvkové analýzy v softwaru Abaqus. Model je tvořen převážně ze skořepinových prvků a k jeho sestavení je využit skript v jazyce Python 2.7. Únosnost lávky je posouzena pomocí pevnostních kritérií, kterými jsou Hashinovo kritérium, kritérium maximálního napětí a pro případ izotropních materiálů je použita pevnostní hypotéza HMH. Z důvodu rozšíření pochozí plochy a snížení zábradlí je nutné provést i další geometrické úpravy. Geometrie je měněna s ohledem na využitelnost již existujících výrobních forem. Optimalizace lávky je rozdělena do dvou etap, přičemž ve druhé etapě je lávka doplněna o výplně. V obou případech jsou proměnnými parametry tloušťka a skladba stěn. Výsledkem diplomové práce je optimalizovaný návrh lávky, který podle provedených simulací vyhovuje pro všechny posuzované stavy.cs
dc.formatXii s., 46 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectkompozitní lávkacs
dc.subjectmodulární systémcs
dc.subjectoptimalizacecs
dc.subjectkonečnoprvkový modelcs
dc.subjectpoužitelnostcs
dc.subjectstabilitacs
dc.subjectmodální analýzacs
dc.subjectúnosnostcs
dc.subjecthashinovo kritériumcs
dc.subjectkritérium maximálního napětícs
dc.subjecthypotéza hmhcs
dc.subjectpříčná tuhost skořepinycs
dc.titleOptimalizace lávky pro pěší a cyklisty s šířkou pochozí plochy 3 m a výškou zábradlí 1,3 mcs
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programPočítačové modelování v inženýrstvícs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe master thesis deals with the design and optimization of composite bridge for pedestrians and cyclists. The primary material for the construction is a glass composite in three different forms. The thesis is continuation of the project KoMoKo. The conclusions from this project are in the first chapter. The main differences from previous project are widening of the walkway area, lowering the railing and inclusion of the strength prediction of the bridge into the optimization. Usability, stability, modal analysis and the above strength prediction are the states that are evaluated. Evaluation of all states is based on finite element analysis in Abaqus software. The model mostly consists of the shell elements. The script in Python 2.7 is used to build it. The strength prediction of the bridge is assessed by strength criteria, such as Hashin criterion, maximum stress criterion, and von Mises criterion. Because of widening of the walkway area and lowering the railing, other geometrical adjustments are necessary. The adjustments are done with consideration to the usability of existing production forms. The optimization of the bridge is divided in two parts. The bridge is completed with fillings in the second part. The thickness and the composition of the walls are the variable parameters in both cases. The result of the thesis is the optimized design of the bridge that is suitable for all evaluated states according to the simulations.en
dc.subject.translatedcomposite bridgeen
dc.subject.translatedmodular systemen
dc.subject.translatedoptimizationen
dc.subject.translatedfinite element modelen
dc.subject.translatedusabilityen
dc.subject.translatedstabilityen
dc.subject.translatedmodal analysisen
dc.subject.translatedstrength predictionen
dc.subject.translatedhashin criterionen
dc.subject.translatedcreation of maximum stressen
dc.subject.translatedvon mises criterionen
dc.subject.translatedtransverse shear stiffnessen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KME)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
diplomova_prace.pdfPlný text práce4,55 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vankova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce443,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vankova_oponent.pdfPosudek oponenta práce755,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vankova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce293,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/37552

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.