Název: Fast View Synthesis for Immersive Video Systems
Autoři: Stankowski, Jakub
Dziembowski, Adrian
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2020: full papers proceedings: 28th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, p. 137-144.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: conferenceObject
konferenční příspěvek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2020/2020-CSRN-3001.pdf
http://hdl.handle.net/11025/38460
ISBN: 978-80-86943-35-0
ISSN: 2464–4617 (print)
2464–4625 (CD-ROM)
Klíčová slova: syntéza virtuálního pohledu;pohlcující video systémy;zpracování videa v reálném čase
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual view synthesis;immersive video systems;real-time video processing
Abstrakt v dalším jazyce: Immersive video has become a popular research topic recently. However, there are no fast immersive video processing methods, which could be used in practical immersive video systems. In this paper the real-time CPUbased virtual view synthesis method is presented. The proposed method allows a viewer to freely navigate within acquired scene without necessity of using dedicated FPGA devices or powerful graphic cards. Presented view synthesis method can be used in practical immersive video systems, even for ultra-high resolution sequences. In order to present usefulness of proposed method, several implementations and use cases are discussed in the paper.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2020: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
G71.pdfPlný text1,64 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38460

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.