Název: Využití jazyka "čojč" v cizojazyčné výuce
Další názvy: The Use of the "Čojč" Language in Foreign Language Teaching
Autoři: Ellrodt, Iva
Vedoucí práce/školitel: Hrdlička Milan, Doc. PhDr. CSc.
Oponent: Macháčková Dita, Mgr.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38743
Klíčová slova: čojč;čeština pro cizince;německý jazyk
Klíčová slova v dalším jazyce: čojč;czech as a foreign language;german language
Abstrakt: Bakalářská práce s názvem "Využití jazyka 'čojč' v cizojazyčné výuce" se zabývá možnostmi zapojení práce s jazykem čojč (kombinace českého a německého jazyka) do výuky německého jazyka v Česku a českého jazyka v Německu. Jazyk čojč je v teoretické části blíže charakterizován a problematika kontaktu českého a německého jazyka je uvedena do souvislosti s vícejazyčností, která dříve existovala na našem území. Na základě tradičních i alternativních metod výuky cizích jazyků jsou v práci nastíněny možnosti využití jazyka čojč ve výuce, včetně návrhu několika konkrétních aktivit. Praktická část je věnována interpretaci dat získaných z dotazníkového šetření. Pomocí dotazníků, které žáci vyplnili v průběhu experimentální výuky, žáci vyjádřili svůj názor na zařazení jazyka čojč do výuky češtiny/němčiny jako cizího jazyka. Získané poznatky jsou shrnuty v závěru práce, kde jsou rovněž uvedena naše doporučení.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this bachelor thesis "The Use of 'Čojč' Language in Foreign Language Teaching" is to find out about and describe the possible inclusion of the "Čojč" language (a combination of Czech and German language) into teaching methodology of German language in the Czech Republic and Czech language in Germany. The theoretical part of the thesis describes the "Čojč" language and the contact of the Czech and German language which used to exist in Czech Republic. Based on traditional and alternative language teaching methods, possibilities of the use of "Čojč" language in foreign language teaching are presented, including some suggestions for specific activities in Czech/German language lessons. The empirical part of this thesis deals with the interpretation of data that were gained through a survey. The survey took place during an experimental lesson. In the survey the students expressed their opinion on the inclusion of "Čojč" language in Czech / German language lessons. Our findings as well as our recommendations are presented at the end of the thesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
bakalarska_prace_iva_ellrodt_2019.pdfPlný text práce5,86 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ellrodt_machackova.pdfPosudek oponenta práce52,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ellrodt_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce278,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ellrodt_hrdlicka.pdfPosudek vedoucího práce29,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38743

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.