Název: Prožívání rodičů v průběhu psychoterapie jejich dítěte
Další názvy: Parents´experiences during the psychotherapy of their child
Autoři: Kriegerová, Terezie
Vedoucí práce/školitel: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39078
Klíčová slova: psychoterapie;dětská psychoterapie;rogersovská psychoterapie;nedirektivní psychoterapie hrou;rodiče v psychoterapeutickém procesu
Klíčová slova v dalším jazyce: psychotherapy;child psychotherapy;roger's psychotherapy;non-directive play psychotherapy;parents in the proces of psychotherapy
Abstrakt: Téma bakalářské práce se zabývá problematikou rodičů a jejich prožíváním v souvislosti s psychoterapií jejich dětí. Tato práce se člení na dvě části, část teoretickou a část praktickou. První část se opírá o teoretická východiska oboru psychoterapie, jejími druhy, kde je kladen důraz především na dětskou psychoterapii, nedirektivní psychoterapii hrou a rodiče v procesu psychoterapie. Práce nás seznamuje s pojmy, které se vztahují k hlavním kapitolám. Druhá část práce představuje důvody volby metody kvalitativního výzkumu, rozhovoru, zkoumaný soubor, okruhy otázek. Následuje samotná analýza získaných dat a jejich interpretace. Cílem práce je zjistit, zda se mění prožívání rodičů v závislosti na fázi terapie, ve které se jejich dítě nachází, tedy před, v průběhu a po terapii. Výsledky výzkumu prokázaly, že se prožívání rodičů i dětí mění v závislosti na fázi, ve které se dítě v terapii nachází.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of this study deals with the problematics of the emotions of parents and their experiences through the process of the psychotherapy of their children. This work is divided into two parts, the theoretical part and the practical part. The first part is based on the theoretical background of psychotherapy, types of psychotherapy where the emphasis is mainly on child psychotherapy, non-directive play psychotherapy and parents in the process of psychotherapy. The work introduces us to terms that relate to the main chapters. The second part of this study presents the reasons for choosing qualitative research method - the interview, the sample and the questions used in the interview. In the end the study presents analysis of obtained data and its interpretation. This study wants to verify, If the emotions of parents are changing through the process of the psychotherapy of their children. Research results have shown that the emotions of parents and children are changing through the process of the psychotherapy. Emotions depends on the stage of therapy in which the child is.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP T.Kriegerova pdf.pdfPlný text práce841,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kriegerova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce496,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kriegerova_oponent.pdfPosudek oponenta práce359,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kriegerova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce174,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39078

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.