Title: Divadlo a děti v Mateřské škole Zavidov
Other Titles: Theater and children in kindergarden Zavidov
Authors: Čuříková, Markéta
Advisor: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39260
Keywords: předškolní vzdělávání;divadlo;dramatická výchova;dětská hra
Keywords in different language: preprimary education;theater;drama;children's playtime
Abstract: Cílem bakalářské práce bylo popsat, jakým způsobem vstupuje divadlo do školního života dětí v Mateřské škole Zavidov a jakým způsobem je zde využívána dramatická výchova v řízených činnostech a jak se objevuje ve volné hře dětí. V teoretické části práce je popsána související teorie s tématem práce, jak divadlo vstupuje do života dětí v MŠ, využívané konkrétní metody dramatické výchovy, které jsou zařazovány ve vzdělávání dětí a jak se dostávají do volné hry dětí.
Abstract in different language: The aim of this bachelor thesis is to describe in what ways the education through drama enters the lives of children in the kindergarten Zavidov. It also focuses on description of how the education through drama is used in planned, guided activities and whether it occurs during of children's playtime as well. Its theoretical part defines the theoretical background for this thesis and the practical part describes the way the education through drama affects the life of children in the kindergarten, specific methods of drama education used for educating of children and occurrence in children's playtime.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP C_ur_i_kova_ fina_lni_ 2.pdfPlný text práce704,77 kBAdobe PDFView/Open
Curikova VP.docPosudek vedoucího práce43,5 kBMicrosoft WordView/Open
Curikova OP.docPosudek oponenta práce36,5 kBMicrosoft WordView/Open
Curikova O019.pdfPrůběh obhajoby práce28,86 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39260

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.