Title: | Rozbor napěťových a proudových poměrů v sítích VN |
Other Titles: | Analysis of voltage and currents parameters in HV nets |
Authors: | Vokálová, Petra |
Advisor: | Schejbal, Konstantin |
Referee: | Martínek, Zbyněk |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/3935 |
Keywords: | zemní spojení;kompenzovaná síť;zhášecí tlumivka;Petersenova tlumivka;detekční metody;síť VN |
Keywords in different language: | earth fault;compensated network;arc suppression coil;Petersen coil;detection methods;MV network |
Abstract: | Předkládaná diplomová práce je zaměřena na napěťové a proudové poměry v sítích vysokého napětí. Jedním z nejrozšířenějších typů sítí jsou sítě kompenzované, které při jednopólové poruše kompenzují pomocí zhášecí tlumivky kapacitní proud soustavy protékající místem poruchy. V předkládané práci jsou popsány metody detekce zemního spojení. |
Abstract in different language: | The master theses presents on the voltage and current ratios in the high voltage. One of the most common types of networks are compensated networks that at single pole fault a capacitive current is compensated by the arc-suppression coil and only residual current flows through a fault point. In the present thesis describes the fault detection methods. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KEE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DPVokalova.pdf | Plný text práce | 597,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
047127_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 305,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
047127_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 289,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
047127_hodnoceni.pdf | Průběh obhajoby práce | 128,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/3935
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.