Název: | Hodnocení ve výtvarné výchově jako pozitivní motivace |
Další názvy: | Evaluation in art education as a positive motivation |
Autoři: | Štenglová, Tereza |
Vedoucí práce/školitel: | Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Mašek Jan, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39983 |
Klíčová slova: | problematika hodnocení;soudobá výtvarná výchova;vymezení termínů;interpretace dětské kresby;deskripce |
Klíčová slova v dalším jazyce: | problems of evaluation;contemporary art education;definition of terms;interpretation of children's drawings;description |
Abstrakt: | 1. Seznámit se s problematikou hodnocení ve výuce, a to z hlediska pedagogiky i psychologie, především pak s problematikou hodnocení v soudobé výtvarné výchově. 2. Vymezit termíny jako hodnocení, kritéria hodnocení, pozitivní a negativní motivace, interpretace dětského výtvarného projevu, kresba jako nástroj poznání dítěte. 3. Obeznámit se také s tematikou interpretace dětské kresby v psychologii. 4. V rámci části empirické realizovat výzkumnou sondu ve výuce na 1. stupni ZŠ (alespoň 3 ZŠ u 3 učitelů, 24 výukových hodin). 5. Na základě poznámek, fotodokumentace i rozhovorů s učiteli a dětmi se pokusit o deskripci sledované problematiky hodnocení ve výtvarné výchově ve smyslu pozitivní motivace rozvoje výtvarného projevu dětí i jejich klíčových kompetencí. |
Abstrakt v dalším jazyce: | 1. To get acquainted with the issue of evaluation in teaching, both in terms of pedagogy and psychology, especially with the issue of evaluation in contemporary art education. 2. Define terms such as evaluation, evaluation criteria, positive and negative motivation, interpretation of children's artistic expression, drawing as a tool of cognition of the child. 3. To get acquainted with the topic of interpretation of children's drawing in psychology. 4. As part of the empirical part, to implement a research probe in teaching at the 1st stage of primary school (at least 3 primary schools with 3 teachers, 24 teaching hours). 5. Based on notes, photo documentation and interviews with teachers and children, try to describe the monitored issues of evaluation in art education in terms of positive motivation for the development of children's artistic expression and their key competencies. evaluation issues, contemporary art education, definition of terms, interpretation of children's drawings, description |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace-Stenglova PDF.pdf | Plný text práce | 2,89 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
scan_prubeh obhajoby_Stenglova Tereza.pdf | Průběh obhajoby práce | 237,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Stenglova_posudek_V_Uhl Skrivanova.pdf | Posudek vedoucího práce | 955,66 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Stenglova_posudek_O_Masek.pdf | Posudek oponenta práce | 893,97 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/39983
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.