Title: Marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Other Titles: Marketing communication of a selected nonprofit organization
Authors: Horáčková, Marcela
Advisor: Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40127
Keywords: nezisková organizace;marketingová komunikace;marketing;komunikační mix
Keywords in different language: nonprofit organization;marketing communication;marketing;communication mix
Abstract: Předložená bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací vybrané neziskové organizace. Cílem práce je zhodnotit současný stav marketingové komunikace ve vybrané organizaci a navrhnout opatření, která povedou ke zlepšení této situace. Práce se dělí na tři části - teoretickou, praktickou a návrhovou. V práci je nejprve přiblížena problematika neziskových organizací a marketingové komunikace a její uplatnění v neziskovém sektoru. Ve druhé části je představena samotná organizace České ekologické manažerské centrum, z. s. Dále jsou prezentovány jednotlivé aktivity v rámci marketingové komunikace s následnou analýzou a zhodnocením. Na závěr jsou představeny návrhy a doporučení, které na základě analýzy vznikly a vycházejí tak z aktuálních potřeb organizace.
Abstract in different language: The presented thesis is focused on the marketing communication of a selected nonprofit organization. The goal is to evaluate the present state of the marketing communication in the chosen organization and to propose recommendations for the improvement of the present situation. The whole work consists of three main sections - theoretical, practical and proposals. First of all, the issue of nonprofit organizations and marketing communication and its application in the nonprofit sector are specified. The second part of the thesis, the practical one deals with the introduction of the organization České ekologické manažerské centrum, z. s. Subsequently, the marketing activities of the organization are presented and then analysed and evaluated. In the end, the recommendations and proposals are given, based on the analysis and current needs of the organization.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_HORACKOVA_Marcela_BP.pdfPlný text práce1,21 MBAdobe PDFView/Open
Horackova_Marcela_V.pdfPosudek vedoucího práce220,5 kBAdobe PDFView/Open
Horackova_Marcela_o.pdfPosudek oponenta práce226,33 kBAdobe PDFView/Open
Horackova_p.pdfPrůběh obhajoby práce128,4 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40127

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.