Title: Využití mystery shoppingu v bankovnictví
Other Titles: Application of the Mystery Shopping in banking
Authors: Brabec, Vojtěch
Advisor: Hinke Jana, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Pašvic Kamil, Ing.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40370
Keywords: mystery shopping;komunikační mix;marketingový výzkum;řízení zákaznického zážitku;loajalita zákazníků
Keywords in different language: mystery shopping;promotional mix;marketing research;customer experience management;client's loyalty
Abstract: Diplomová práce se zaobírá marketingovým výzkumem se zaměřením na zjištění úrovně zákaznického zážitku za pomoci využití metody mystery shoppingu a metody Net Promoter Score. Kvalita zákaznického servisu a její neustálé vylepšování je nesmírně důležitý proces, který napomáhá společnosti k úspěšnému fungování na vysoce konkurenčním trhu. První část práce poskytuje čtenáři teoretický vstup k osobnímu prodeji a k řízení zákaznického zážitku. Tato část rovněž rozpracovává blíže výzkumné metody, které jsou následně využity v praktické části práce. Praktická část pracuje s návrhem konkrétního marketingového výzkumu za pomoci metod mystery shopping a Net Promoter Score. Výsledky tohoto výzkumu je potvrzena silná korelace mezi zákaznickou spokojeností a loajalitou klientů. Uvedený výzkum tedy doplňuje již provedené výzkumy a souhlasí s jejich závěry.
Abstract in different language: This master thesis deals with marketing research focused on finding the level of customer experience using technique of mystery shopping and Net Promoter Score. The quality of customer service and its continuous improvement is extremely important process that helps the company to successfully operate in highly competitive markets. The first part of the thesis provides the reader with a theoretical approach to personal sales and customer experience management. This part also discusses the research methods, which are subsequently used in the practical part of the thesis. The practical part works with the proposal of concrete marketing research using technique of mystery shopping and Net Promoter Score. Results of this research confirm a strong correlation between customer satisfaction and client loyalty. This research therefore complements the research already carried out and agrees with their conclusions.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KFU)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Brabec.pdfPlný text práce1,84 MBAdobe PDFView/Open
DP_BrabecVojtech_VP.pdfPosudek vedoucího práce232,5 kBAdobe PDFView/Open
DP_BrabecVojtech_OP.pdfPosudek oponenta práce1,52 MBAdobe PDFView/Open
DP_BrabecV.pdfPrůběh obhajoby práce117,92 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40370

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.