Title: Uplatnění zobcové flétny v mateřské škole
Other Titles: Application of fipple flute in kindergarten
Authors: Šilhavá, Kateřina
Advisor: Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc.
Referee: Kuhn Tomáš, Doc. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40431
Keywords: zobcová flétna;flétnový kroužek;mateřská škola
Keywords in different language: fipple flute;flute course;kindergarten
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá uplatněním zobcové flétny v mateřské škole. Zaměřuje se jednak na možnosti využití zobcové flétny jako metodické pomůcky při výchovné práci s dětmi, jednak na způsob metodiky výuky hry na zobcovou flétnu u dětí předškolního věku. Na základě prostudování dostupné pedagogické literatury a s využitím vlastních výukových zkušeností z práce s dětmi vytvořím návrh flétnového kroužku v mateřské škole. Během realizace lze tohoto nástroje využít ze strany pedagoga i v rukou dětí předškolního věku.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with the application of fipple flute in kindergartens. It focuses on the possibility of using the fipple flute as a methodological aid in educational work with children, and on the method of teaching to play the fipple flute for pre-school children. Based on studying available pedagogical literature and use of own teaching experience in working with children I will create a design of flute course in kindergarten. During the implementation, this instrument can be used by the educator teaching preschool children.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace_Silhava.pdfPlný text práce3,56 MBAdobe PDFView/Open
SILHAVA_BP-oponent_Ku.pdfPosudek oponenta práce109 kBAdobe PDFView/Open
SILHAVA_BP_vedouci_Sla.pdfPosudek vedoucího práce140,72 kBAdobe PDFView/Open
Silhava.pdfPrůběh obhajoby práce323,41 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40431

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.