Název: K možnostem začlenění HV do programu výchovné práce MŠ
Další názvy: The possibilities of incorporating music education into the educational program of kindergarten
Autoři: Piorecká, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Lišková Štěpánka, PhDr. Ph.D.
Oponent: Růžičková Veronika, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40434
Klíčová slova: hudba;hudební výchova;hudební činnosti;výchovná práce v mš;předškolní vzdělávání;rvp pv;propojení hudby;začlenění hv;rozvoj hudebních schopností;hudební rozvoj dětí
Klíčová slova v dalším jazyce: music;musical education;music activities;educational work in kindergarten;preschool education;framework program for preschool education;music connection;integration of music education;development of musical skills;musical development of children
Abstrakt: Cílem bakalářské práce je představit možnosti začlenění hudební výchovy do programu výchovné práce v mateřské škole. V teoretické části se zabýváme dokumenty, kterými se výchovná práce v mateřské škole musí řídit. Též se věnujeme všem vzdělávacím oblastem RVP PV, ke kterým přiřazujeme činnosti z hudební výchovy, kterými můžeme naplňovat dílčí cíle těchto oblastí. Dále se zabýváme hudebními schopnostmi, ontogenezí dítěte předškolního věku i didaktickými zásadami v hudební výchově. Poté se zabýváme druhy hudebních činností, pomocí kterých realizujeme hudební výchovu v MŠ. Kromě toho se také zabýváme možným propojením s ostatními výchovnými složkami. Nakonec se krátce zaměřujeme i na požadavky na učitele a na evaluaci. V praktické části jsou uvedeny ukázky konkrétních možností začlenění hudební výchovy do programu výchovné práce v mateřské škole.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the bachelor's thesis is to present the possibilities of including music education in the program of educational work in kindergarten. In the theoretical part, we deal with the documents that educational work in kindergarten must follow. We also handle all educational areas of the Framework Education Programme for Preschool Education, to which we assign activities from music education, which can fulfill the partial goals of these areas. Furthermore we also work with musical abilities, the ontogenesis of preschool children and didactic principles in music education. Then we explore the types of music activities with which we implement music education in kindergarten. In addition, we also pursue possible connections with other educational components. Finally, we briefly focus on the requirements for teachers and evaluation. In the practical part, there are examples of specific possibilities of including music education in the program of educational work in kindergarten.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Piorecka Katerina.pdfPlný text práce2,7 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Piorecka_BP_vedouci_Li_2020.pdfPosudek vedoucího práce298,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Piorecka_BP_oponent_Ru_2020.pdfPosudek oponenta práce391,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Piorecka.pdfPrůběh obhajoby práce1,72 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40434

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.