Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKuberská Markéta, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorMalafová, Aneta
dc.date.accepted2020-9-8
dc.date.accessioned2020-11-10T00:35:35Z-
dc.date.available2018-12-7
dc.date.available2020-11-10T00:35:35Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-6-26
dc.identifier80424
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/41294
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá analýzou testových úloh poskytnutých Českou školní inspekcí zaměřených na přírodovědnou gramotnost. Z poskytnutých testových úloh se dále v práci pracovalo jen s testovými úlohami, které se alespoň malou částí týkají předmětu zeměpis. Vybrané testové úlohy byly analyzovány z hlediska počtu oborů, ke kterým přísluší, z hlediska počtu kroků, které vedou k jejich vyřešení a z hlediska úrovní Bloomovy taxonomie, do které jednotlivé úlohy spadají. Úlohy byly následně rozřazeny do jednotlivých skupin - podle počtu oborů, podle počtu kroků a podle úrovně Bloomovy taxonomie. Spolu s testovými úlohami byly získány i výsledky testovaných žáků, podle kterých se poté vypočítala procentuální úspěšnost každé testové úlohy. Bylo zjištěno, že počet oborů, stejně jako počet kroků, nemají vliv na výslednou úspěšnost řešení úloh. Z hlediska Bloomovy taxonomie spadalo nejvíce úloh na úroveň syntézy, ale nejnižší procentuální úspěšnost měly úlohy, které vyžadovaly od žáků analýzu. Následně bylo zjištěno, že není možné jednoznačně určit, zda zvyšující se úroveň Bloomovy taxonomie má vliv na úspěšnost řešení.cs
dc.format85 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjecttestcs
dc.subjecttestové úlohycs
dc.subjectpřírodovědná gramotnostcs
dc.subjectzeměpiscs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectbloomova taxonomiecs
dc.subjectúspěšnost řešenícs
dc.titleAnalýza testových úloh České školní inspekce zaměřených na přírodovědnou gramotnostcs
dc.title.alternativeAnalysis of the Czech school inspectorate's test tasks focused on nature-science literacyen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis master thesis deals with the analysis of the Czech school inspectorate's test tasks focused on scientific literacy. From all the received tasks, there were selected only the tasks connected even to the small extent to the geography. The selected test tasks were analysed from the point of view of number of subjects they belong to, from the point of view of number of steps which leads to solving the tasks and from the point of view of levels of Bloom's taxonomy. Afterwards, the test tasks were divided into particular groups - according to the number of subjects, the number of steps and the level of Bloom's taxonomy. Together with the test tasks, the results of the tested pupils were received, according to which the percentage success rate of each individual test task was calculated. It was found out that the number of the subjects same as the number of the steps does not affect the final success rate of the tasks´ solution. From the point of view of Bloom's taxonomy, most tasks were on the level of the synthesis, but the lowest success rate had the tasks that required the analysis by the pupils. Eventually, it was found out that it cannot be unequivocally stated whether the raising level of Bloom's taxonomy affects the success rate of the test tasks´ solution.en
dc.subject.translatedtesten
dc.subject.translatedtest tasksen
dc.subject.translatedscientific literacyen
dc.subject.translatedgeographyen
dc.subject.translatedanalysisen
dc.subject.translatedbloom's taxonomyen
dc.subject.translatedsuccess rateen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Malafova Aneta - diplomova prace.pdfPlný text práce2,92 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Malafova_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce626,66 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Malafova_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,07 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Malafova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce144,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41294

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.